OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Göteborgs norra skärgård. Här möter du Bohuslän när det är som allra bäst!
Öckerö kommun erbjuder ett stimulerande arbete i en utvecklingsinriktad och kreativ skärgårdskommun strategiskt belägen i Göteborgs närhet. Kommunen ligger mellan Vinga och Marstrand och består av 10 öar med ca 12 500 invånare.
Öckerö kommun står inför ett omfattande utvecklings- och förändringsarbete i förvaltningsorganisationen. Vi arbetar bland annat med införandet av kommunservice, omskapar den fysiska miljön i kommunhuset och centraliserar kanslifunktionerna.
Vi söker en Registrator/Arkivarie till den nya Kommunikations- och utvecklingsenheten.
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår arbete på 60 procent som Registrator och 40 procent som Arkivarie.
Som registrator och arkivarie kommer du att ha en nyckelposition i kommunen och vi söker därför dig som med din kunskap och ditt engagemang kan utveckla kommunens ärende- och dokumenthantering på ett effektivt och rättssäkert sätt.
Som en av två Registratorer kommer du att ansvara för postöppning, registrering av inkomna och upprättade handlingar, utbildning av medarbetare i dokumenthantering, offentlighet och sekretess samt delta i arbetet med att utveckla styrdokument och rutiner inom området.
Som Arkivarie ska du leda arbetet med att se över kommunens arkivorganisation samt skapa och utveckla styrdokument inom området. Du ska vara expert och stödja förvaltningarna i arkivhållning. Du ska ansvara för tillsyn enligt arkivlagen samt ordna, förteckna och tillgängliggöra arkivmaterial. Vi vill att du arbetar både operativt, övergripande och strategiskt med dokument- och arkivfrågor.
Under hösten kommer kommunens alla kanslifunktioner; nämndsekreterare, registrator och arkivarie samlas i Kommunikations- och utvecklingsenheten. Under våren har en arbetsgrupp utrett arbetsformer, arbetsfördelning och synliggjort utvecklings- och samordningsvinster. Tjänsten som Registrator/Arkivarie är en följd av den utredningen och du kommer att ha stor möjlighet att påverka det fortsatta arbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning till exempel inom dokumenthantering för registratorer, utbildning till diplomerad registrator, arkivarie eller har arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Erfarenhet av diarieföring och registrering inom offentlig förvaltning är meriterande. Du har goda kunskaper om relevant lagstiftning och offentlig förvaltning samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad och lägger stor vikt vid att ge god service till medborgare, medarbetare, förtroendevalda och medier. Du är självgående och kan strukturera, planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är lyhörd, har lätt för att samarbeta och kan skapa förtroende med såväl övriga tjänstemän som politiker och medborgare.
ÖVRIGT
Öckerö kommun har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christian Krook
031976200
Ronnie Bryngelsson
Samhällsbyggnadschef Robert Svensson
031-97 62 46
Vision Dick Andersson
031-97 63 65
SACO Lars-Gunnar Andersson
031-97 62 10
Säkerhetssamordnare Bodil Everlund
031-97 88 40
Folkhälsoplanerare Lovisa Larsson Allansson
0706-90 97 30.
Kommunal Väst Ronnie Bryngelsson
Enhetschef renhållningen Thomas Wijk
031-97 62 58
Enhetschef Kretsloppsenheten Thomas Wijk
031-97 62 00