Registrator/Arkivarie

Arbetsbeskrivning

AOV:2015:84


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Arbetsuppgifter
Att arbeta som registrator/arkivarie innebär att du arbetar ur ett brett perspektiv där du både bedömer inkomna handlingar, hanterar dem utifrån regler/rutiner, förvaltar, bevakar och utvecklar inom området.
I rollen som registrator har du bland annat hand om postsortering och registrering (både elektronisk och i pappersformat), sekretessbeläggning och utskick av handlingar.
Som arkivarie arbetar du bl.a. med de klientakter som finns i förvaltningen. Du lägger upp nya akter, håller ordning på de akter som finns, gallrar och stöttar handläggarna när de behöver hjälp i arkivet. Du ger stöd i förvaltningen och samordnar arkivfrågor. Utöver detta ansvarar du för det löpande arbetet i arkivet med t.ex. påfyllning av material.

Kvalifikationer
Vi söker dig med minst 3 årig gymnasieutbildning med inriktning mot kontor, administration, ekonomi alternativt annan utbildning inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Högskoleutbildning inom området kan vara meriterande. Du har också några års relevant yrkeserfarenhet och kännedom om de lagar som styr verksamheten.
Tjänsten kräver att du är serviceinriktad, självgående och noggrann och att du har förmåga att strukturera ditt arbete. I arbetet som registrator har du mycket kontakt med olika funktioner inom kommunen, varför du behöver vara bra på att samarbeta, kommunikativ och behärska svenska i tal och skrift.
En god förståelse för verksamheten som bedrivs i förvaltningen, hög social kompetens och en förmåga att se helheten är viktiga delar i arbetet som registrator/arkivarie.
Arbetet kräver att du har goda datorkunskaper.

Anställningsvillkor
Tillsvidare med tillträde snarast. 100 %.

För mer information, ta kontakt med
Pål Sander, verksamhetschef, 044-13 62 15
Emma Krüger, enhetschef ekonomi och administration, 044-13 60 65

För facklig information, ta kontakt med
Carina Sickeldal, VISION, 044-13 48 83
Lena Hagerman, SSR, 044-13 69 96

Sista ansökningsdatum
2015-08-10

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Maria Hallgren 044-13 58 07.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024