OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om verksamheten
Sysav bidrar till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer. Så lyder Sysavs vision. Fokus på hållbarhet, miljö och innovation i samarbete med andra har gjort att företaget är ledande inom hållbar avfallshantering i världen. Detta är något Sysav är stolta över och arbetet kräver engagemang i alla led. Sysav ser varje enskild medarbetare som en viktig del i denna strävan.
Sysav ägs av de 14 sydligaste kommunerna i Skåne. Cirka 300 personer arbetar på våra olika anläggningar och företaget omsätter cirka 850 miljoner kronor.
Avdelning Verksamhetsutveckling ansvarar för koncernens verksamhetsutveckling, verksamhetssystem, arkiv/ diarie, miljösamordning, risk- och säkerhetsfrågor, FM/ kontorsservice, fastighetsförvaltning samt koncernens IT-plattform, IT-stöd och telefoni.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en strategisk person som vill vara med att bygga upp en modern dokument/informationshantering inom Sysav. Arbetsuppgifterna innebär att aktivt ge stöd, råd och service till främst verksamheten men också till allmänheten. Du kommer bland annat att ansvara för registrering av handlingar samt att ta emot förfrågningar från allmänheten om bl.a. utlämnande av allmänna handlingar och handlägga dessa utifrån gällande lagar och regler. Du utreder, granskar och bedömer vilka handlingar som ska bevaras i arkiv. Framtagande av interna regler och policys för registrering och arkivering av handlingar och framtagande av lämpliga styrande dokument kommer också ingå i arbetsuppgifterna. Arbetet innebär även kontroll av ärendeakter, framtagande och upprätthållande av dokumenthanteringsplan, löpande utrensning och gallring i arkiv samt posthantering.
Vem är du?
Du ska ha:
• Tre (3) års arbetslivserfarenhet och/eller högskoleexamen inom arkiv och informationsvetenskap eller likvärdigt
• Kunskap om de lagar och förordningar som styr registrering och utlämnande av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av att arbeta i diarieföringssystem
Meriterande:
• Relevant och aktuell erfarenhet av arbete med dokumenthantering.
• Erfarenhet av att arbeta med arkiv och dokumenthanteringsplan
• Erfarenhet av e-arkiv och digital informationshantering
Du har ett intresse för dokumenthantering och förstår vikten av en effektiv administration. Du är serviceinriktad, lättlärd, självgående och strukturerad med stor samarbetsförmåga. Vi ser att du är strategisk, flexibel, kan ta egna initiativ, vara drivande och har en hög kvalitetsmedvetenhet i ditt arbete.
Goda kunskaper i svenska och engelska är en nödvändighet.
Start:
Enligt ök
Lön:
Enligt ök
Sista ansökningsdag
161222
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson
Thomas Eklöf
Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki
Malin Alexandersson
Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström
Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44