OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Registrator/arkivassistent till socialförvaltningen
Förvaltningen ansvarar för verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad och omsorg om personer med funktionsnedsättning. Socialförvaltningen har cirka 900 anställda.
Socialförvaltningen söker en registrator/arkivassistent till kansliet. Kansliet ansvarar för de förvaltningsövergripande processerna som budgetarbetet, tertialuppföljningar, nämndsekretariat, ekonomi- och personaladministration, systemförvaltning och verksamhetsstöd. På kansliet arbetar 29 medarbetare som leds av en kanslichef.
Dina arbetsuppgifter
Som registrator ansvarar du för att enligt gällande lagar och regelverk registrera handlingar och ärenden i vårt dokument- och ärendehanteringssystem, lämna ut allmänna handlingar på förfrågan, svara på frågor angående uppgifter i diariet, ger råd och instruktioner vad gäller registrering och hantering av handlingar och ärenden samt postöppning.
I arbetsuppgifterna ingår också ett ansvar för att arkivhandlingarna tas om hand och arkiveras i enlighet med gällande regelverk. Du kommer också att vara sekreterare på vissa möten och utföra vissa andra administrativa arbetsuppgifter som finns på kansliet.
Under vintern 2014-2015 kommer dokument- och ärendehanteringssystemet W3D3 att införas, och du kommer att ha en viktig roll i den processen.
Kvalifikationer
För detta uppdrag behöver du ha
Lämplig högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
Erfarenhet som registrator
Erfarenhet av offentlig verksamhet
God datakunskap
God kunskap gällande offentlighet- och sekretsslagstiftning och förvaltningsrätt
I detta uppdrag kommer du behöva ett välutvecklat ordningssinne och noggrannhet samt en god pedagogisk förmåga eftersom du kommer att redogöra för registraturens funktion och syfte gentemot såväl tjänstemän och politiker som allmänhet.
Du behöver kunna jobba självständigt på ett strukturerat och serviceinriktat sätt. Du bör ha god förmåga att kunna formulera bra sökbegrepp i diariesystem. Arbetet kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, vi använder klarspråk. Du är lyhörd, lösningsinriktad och samarbetar väl med dem du har omkring dig. Vi vill att du ska vara en person som ser helheten och vill bidra till utvecklingen av vår verksamhet för att hela tiden förbättra servicen till medborgare och anställda.
Kommunen strävar efter mångfald beträffande kön, ålder och etnisk bakgrund. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta. Anställningen är en tillsvidare tjänst på heltid och vi tillämpar individuell lönesättning.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 08- 606 70 00.
Välkommen med din ansökan via länken nedan.
Referensnummer: 48/ 14 Registrator/arkivassistent
Sista ansökningsdag: 2014-07-17
Kontaktperson: Xerxes Fallah, 08- 606 7302
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare heltid