OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdraget är att utföra ordinarie registraturarbete under ledning av rutinerade ordinarie registratorer. Det innefattar bl.a. att hantera de dagliga lagstadgade uppgifterna, så som hantering av inkommande postflöden, diarieföring, fördelning av frågor vidare inom organisationen samt ärendehanteringsstöd till handläggare. Du kommer tillhöra enheten "Registratur och Arkiv! som tillsammans med enhet "Juridik" tillhör "Rättsavdelningen inom Division Gemensamma Funktioner!. Uppdraget avser att utföras av resurskonsulter. Med det avses en tjänst som utförs av konsulter i syfte att ge förstärkning i verksamhetens löpande arbete. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av organisationen. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta bl.a. posthantering, registrering av handlingar och ärenden i diariet samt insortering av akter till närarkivet.
För att kunna klara av uppdraget behöver du därför erhålla:
En avslutat gymnasieutbildnig (två eller tre år)
Minst tre års erfarenhet av statligt arbete, eller i annan offentlig verksamhet, som registrator
Minst tre års erfarenhet av relevant lagstiftning (t.ex. reglerna om allmänna handlingar och hanteringen av dessa)
Flytande kunskaper i tal och skrift, avseende svenska och engelska
Rollen har sin utgångspunkt i Stockholm och avser en heltidstjänst. Uppdraget har sin start i början av mars och gäller tillsvidare, efter godkänd säkerhetsprövning.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.