Registratorassistent

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen i Jönköpings län är en arbetsplats med cirka 260 medarbetare. Engageras du av samhällsfrågor och vill vara med och bidra till ett ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbart samhälle utifrån ditt yrkeskunnande? Då kan Länsstyrelsen vara en arbetsplats för dig!
Vi är en arbetsplats med bred verksamhet där du har inflytande över ditt arbete och goda utvecklingsmöjligheter. Du har kontakter och samverkar med företag, kommuner, organisationer och medborgare i vårt län. Som medarbetare på länsstyrelsen är du en del i utvecklingen av samhället.





ARBETSUPPGIFTER
– Kombinerar du ordning och reda med god service? Då kan det vara dig vi letar efter!

Du kommer vara en välbehövlig pusselbit i vårt glada gäng på sju personer som främst arbetar med registrering och arkivering av allmänna handlingar på myndigheten. Diariet finns på rättsenheten i Länsstyrelsens stab.

ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen har nu påbörjat en process i riktning mot digital ärendehantering och vi är därför inne i en spännande fas då vi arbetar med att utveckla, anpassa och förbättra våra arbetssätt och rutiner. Registratorerna på diariet har en central roll i myndighetens ärendehantering och de ansvarar för att vi har en effektiv och rättssäker registrering och hantering av allmänna handlingar. Även om det å ena sidan innebär en hel del rutinbetonade arbetsuppgifter så är ändå den ena dagen aldrig riktigt den andra lik!

Vi behöver nu stärka upp vårt arbetslag med en registratorsassistent. Din uppgift blir att avlasta registratorerna - huvudsakligen genom att scanna inkomna handlingar, expediera och avsluta ärenden och hålla expeditionen i god ordning – men även andra administrativa arbetsuppgifter kan bli aktuella. På Länsstyrelsen arbetar vi i diarieförings- och ärendehanteringssystemet Platina.


KVALIFIKATIONER
Du har
• gymnasieexamen.
• arbetslivserfarenhet, gärna från administrativ verksamhet.
• goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Word och Excel.
• goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt.

Meriterande erfarenhet är:
• vana av att arbeta i administrativa system
• administrativ utbildning

Du är
• noggrann och effektiv, eftersom det är viktigt att vi gör rätt och att vi gör det i tid.
• en serviceinriktad och lösningsfokuserad person med god samarbetsförmåga, eftersom vi dels arbetar teaminriktat internt på diariet och dels är en stödfunktion för övriga myndigheten.
• bra på att prioritera och på att bibehålla hög kvalitet på ditt arbete även vid arbetstoppar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Länsstyrelsen i Jönköping är en arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla anställda.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Emma Willaredt
010-2236000
t.f. enhetschef Pär Nilsson
010-2236000
t.f. enhetschef Lars Lindh
010-2236000
Enhetschef Bernhard Jaldmark
010-2236000
Objektspecialist Henrik Lindblom
010-2236000
Objektspecialist Martin Fransson
010-2236000
Förvaltningsledare Tobias Haag
010-2236000
Informationschef Malin Lingefelt
010-2236000
Beredskapsdirektör Maria Gromer
010-2236000
Enhetschef Anton Halldén
010-2236000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Jönköpings län Jönköping
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Enhetschef Anna Adholmer nås bäst 3-4 januari och 9-10 januari. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse., upphör: 2017-12-31 .
  • Publicerat: 22 december 2016

Besöksadress

Hamngatan 4 55186 Jönköping
None

Postadress

Hamngatan 4
Jönköping, 55186

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024