OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning nivå 2:
Har relevant utbildning eller genom erfarenhet införskaffat kompetens inom aktuellt området. Har 3 års erfarenhet inom registraturområdet från offentlig sektor, (kommunal, statlig, landsting). Har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom registraturområdet. Tar ansvar för delområde och kan arbeta självständigt.
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget är att utföra ordinarie registraturarbete under ledning av rutinerade ordinarie registratorer. Det innefattar bl.a. att hantera de dagliga lagstadgade uppgifterna, så som hantering av inkommande postflöden, diarieföring, fördelning av frågor vidare inom organisationen samt ärendehanteringsstöd till handläggare.
Därtill kommer även ordinarie sorterande och gallrande arbetet i närarkivet.
Du kommer tillhöra enheten Registratur och arkiv som tillsammans med enhet Juridik tillhör Rättsavdelningen inom division Gemensamma funktioner. Uppdraget avser att utföras av resurskonsulter. Med det avses en tjänst som utförs av konsulter i syfte att ge förstärkning i Svenska kraftnäts löpande arbete. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät.
Arbetsuppgifter
Uppdraget är att utföra ordinarie registraturarbete under ledning av rutinerad ordinarie registrator.
Uppgifterna kommer att introduceras gradvis och kommer att växla efter behov. Enklare arkivarbete under ledning av verksarkivarie kan också komma att ingå.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter.
Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 10 till 12 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.
Placering
Vår kunds kontor i SundbybergOmfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden. Uppskattad omfattning ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet.
Posthantering
Hantering av inkommande frågor och ärenden till myndigheten
Registrering av handlingar och ärenden i diariet (W3D3)
Aktsortering och kvalitetssäkring (t.ex. att ärenden är kompletta)
Insortering av akter till närarkivet
Stöd till handläggare inom diarieföring och registrering
Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:
Skallkrav
Utbildning Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieutbildning
Kompetens och Erfarenhet: Minst 3 års erfarenhet från att ha arbetat statligt eller i annan offentlig verksamhet som registrator
Minst 3 års erfarenhet av relevant lagstiftning, exempelvis reglerna om allmänna handlingar och hanteringn av dessa
Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift
Börkrav
Diplomerad registrator eller motsvarande utbildning (uppfylls börkravet ges ett prisavdrag á 50 kr på utvärderingspriset)
Erfarenhet från arbete med ärendehanteringssystem/diarium (uppfylls börkravet ges ett prisavdrag á 50 kr på utvärderingspriset)
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. God samarbetsförmåga
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
Tydlig i din kommunikation
Ansvarstagande med god servicekänsla
Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.
Hoppas vi hörs
Ola Brunstorp, Gig Manager NXT interim Stockholm AB