OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en samhällsviktig myndighet söker vi en Registratorassistent till ett långt uppdrag på heltid.
Du kommer att utföra ordinarie registraturarbete under ledning av registrator. Huvudsaklig arbetsuppgift är aktsortering och kvalitetssäkring att ärenden är kompletta, samt insortering av akter till närarkivet. Utöver det kommer du även registrera handlingar i diariet, öppna nya ärenden samt sköta viss posthantering. Uppgifterna kommer att introduceras gradvis och växla efter behov.
De dagliga arbetsuppgifterna som Registratorassistent består bland annat av:
- Posthantering
- Hantering av inkommande frågor och ärenden till myndigheten
- Registrering av handlingar i diariet (W3D3), öppna nya ärenden
- Aktsortering och kvalitetssäkring att ärenden är kompletta
- Insortering av akter till närarkivet
- Enklare arkivarbete under ledning av verksarkivarie
- Stöd till handläggare inom diarieföring och registrering
Uppgifterna kommer att introduceras gradvis och kommer att växla efter behov.
Vi söker dig som är flexibel efter arbetsbelastning, skriver och pratar flytande svenska, du har även minst 2 års erfarenhet från en statlig/offentlig verksamhet inom registratur eller arkiv. Har du även erfarenhet av ärendehanteringssystem/diarium är detta meriterande.
Säkerhetsprövning krävs och måste vara godkänt innan uppdraget kan påbörjas
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting