OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Vår kund är en myndighet i Sverige som jobbar med hållbar och säker elförsörjning. De har under senaste året satsat på expandering av verksamheten och har under det gånga året anställt ca 100 nya medarbetare, skapat en ny division för IT och utökat antal pågående projekt. Samtidigt arbetas det intensivt med säkerhets- och kvalitetshöjande åtgärder avseende ärendehantering, dokumentation och kompetenshöjande utbildningar för både nyanställda och övrig personal inom organisationen.
Registraturen fyller en viktig servicefunktion och är kärnan i den administrativa verksamheten, som behöver fungera sömlöst mot hela myndigheten. Under en längre period har de haft ett ansträngt resursläge. I kombination med den ökade arbetsbelastningen söker vi nu en registratorsassistent som resursförstärkning.
Dina arbetsuppgifter som registratorassistent är att utföra ordinarie registraturarbete under ledning av rutinerad ordinarie registrator. Huvudsaklig arbetsuppgift är akt-sortering och kvalitetssäkring att ärenden är kompletta, samt insortering av akter till när-arkivet. Utöver det kommer du även få registrera handlingar i diariet (W3D3), öppna nya ärenden samt sköta viss posthantering. Uppgifterna kommer att introduceras gradvis och växla efter behov.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Kvalifikationer
- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieutbildning
- Minst 2 års erfarenhet från att ha arbetat statligt eller i annan offentlig verksamhet inom registratur eller arkiv
- Det är meriterande om du är diplomerad registrator eller motsvarande utbildning
- Det är meriterande med erfarenhet från arbete med ärendehanteringssystem/diarium
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och tydlig i din kommunikation. Vidare är du flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning. Du hugger i där det behövs och hjälper gärna till för att underlätta för dina kollegor.
Lön
Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid. Vår kund önskar start 2021-01-11 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2022-01-22 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.
Sökord: registrator, assistent, registraturarbete, dokumenthantering, diarie
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm