Registratorassistent till Svenska Kraftnät konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Devotum tillhandahåller företag och organisationer i fastighetsbranschen med professionell kompetens. Vi bidrar med såväl personaluthyrning och rekrytering som konsultförmedling. Med vår erfarenhet av branschen är vi en trygg samarbetspartner i vilken form man än samarbetar med oss.

Devotum finns representerade i tre regioner - Region Mitt i Stockholm, Region Väst i Göteborg, Region Syd i Malmö.

Registratorassistent till Svenska Kraftnät konsultuppdrag

Vi söker nu en registratorassistent till Svensk Kraftnät i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta den 1 februari 2022 t o m 1 juli 2022 med möjlighet till förlängning.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget är att utföra ordinarie registraturarbete under ledning av rutinerad ordinarie registrator. Det innefattar bl.a. att hantera de dagliga lagstadgade uppgifterna, utbilda nyanställda i ärende- och dokumenthantering samt arbeta med kvalitetssäkrande arbete inom informationssäkerhet. Därtill kommer en uppdatering avseende det sorterande och gallrande arbetet, som inte har kunnat prioriteras.

Du kommer tillhöra Registraturen inom enheten Juridik på avdelningen Säkerhet, Hållbarhet och Juridik och rapporterar till enhetschef Juridik.

Arbetsuppgifter

Uppdraget är att utföra ordinarie registraturarbete under ledning av rutinerad ordinarie registrator. Huvudsaklig arbetsuppgift är aktsortering och kvalitetssäkring att ärenden är kompletta, samt insortering av akter till närarkivet. Utöver det kommer konsulten även få registrera handlingar i diariet (W3D3), öppna nya ärenden samt sköta viss posthantering. Uppgifterna kommer att introduceras gradvis och växla efter behov.

Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter.

Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.

Placering

Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg

Omfattning

Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden Uppskattad omfattning ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.

Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:



Skallkrav

Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):

- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieutbildning
- Kompetens och Erfarenhet:
- Minst 2 års erfarenhet från att ha arbetat statligt eller i annan offentlig verksamhet inom registratur eller arkiv


Börkrav

- Diplomerad registrator eller motsvarande utbildning
- Erfarenhet från arbete med ärendehanteringssystem/diarium

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2021
  • Ansök senast: 16 december 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024