Registratorer, Linköping

Registratorer, Linköping

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu registratorer till informationsförvaltningen som vill vara med och utveckla framtidens registratur.
Arbetsplatsbeskrivning
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, åtta nationella avdelningar och ett kansli.
Rättsavdelningen är en av åtta nationella avdelningar inom Polismyndigheten. Vid rättsavdelningens kansli och de sju regionala rättsenheterna arbetar ca 800 medarbetare med ansvar för ett flertal viktiga funktioner inom juridik, förvaltningsrätt, samt arkiv och registratur. Rättsavdelningens uppdrag är att vara garanten för rättssäkerhet i myndigheten, skapa förutsättningar för ordning och säkerhet i samhället samt att säkra myndighetens informationshantering.
Informationsförvaltningsenheten ansvarar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster. De utlysta tjänsterna är förlagd till Informationsförvaltning 1 vid Rättsavdelningen Öst med huvudplacering i Linköping.
Arbetsbeskrivning
Som registrator vid informationsförvaltning ingår du i Polismyndighetens nav för att diarieföra, bedöma, komplettera och fördela ärenden. Uppdraget innebär att du kommer att ha muntliga och skriftliga kontakter såväl med allmänheten som internt i myndigheten. Du behöver därför ha god samarbetsförmåga, intresse för samverkan och vara professionell i ditt bemötande.
Kvalifikationer
Nu letar vi efter dig som har:
Gymnasieexamen
Erfarenhet av Officepaketet
Erfarenhet av elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssystem i närtid
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
Utbildning eller arbetserfarenhet om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionens ansvarsområden
Utbildning eller arbetserfarenhet inom området offentlighet- och sekretesslagstiftning
Registratorsutbildning och/eller erfarenhet av arbete som registrator
Erfarenhet av likande arbete inom offentlig förvaltning
Erfarenhet av brottsutredning och förundersökning
Erfarenhet av arbete inom polismyndigheten som gett dig god kännedom och förståelse för organisationen och helheten

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som registrator ska du vara intresserad av diarieföring och utveckla framtidens registratur, arbeta självständigt såsom i grupp och trivas med ett tidvis högt tempo. Du behöver därför ha god samarbetsförmåga, intresse för samverkan och vara professionell i ditt bemötande.
Vidare så ser vi att du trivs med att fatta beslut och har ett strukturerat arbetssätt som gör att du kan prioritera rätt saker i ditt arbete. Vi ser också att du på egna initiativ inom givna ramar löser de frågor som dyker upp och du behöver därför vara lösningsorienterad.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Då tjänsten är säkerhetsklassad så krävs svenskt medborgarskap.
Övrig information
I denna rekrytering görs löpande urval.
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Arbetsort: Linköping
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Funktion: Registrator
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 28 februari 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref nr. A082.472/2023i mailets ärendemening.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering.
Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten - Linköping - Polis Linköping
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Postadress

Brigadgatan 13
Linköping, 58758

Liknande jobb


Kommunarkivarie till kansliavdelningen i Värmdö kommun

Kommunarkivarie till kansliavdelningen i Värmdö kommun

20 december 2024

21 november 2024

Arkivarie socialförvaltningen

Arkivarie socialförvaltningen

3 december 2024

Expert inom området arkivering

Expert inom området arkivering

12 november 2024