OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad, effektiv, strukturerad och noggrann registrator? Nu söker vi, Länsstyrelsen i Stockholms län flera registratorer.
Vilka är vi?
Enheten för diarium och arkiv är en av fyra enheter vid avdelningen för rättsliga frågor. Vi är 19 medarbetare vid enheten. Vårt arbetssätt bygger på samarbete och kommunikation. Vi har ansvar för fem arbetsområden; diarieföring, arkivering, kvalitetsgranskning, introduktion i ärende- och dokumenthantering, samt utlämnande av allmän handling. Enhetens medarbetare arbetar alla med diarieföring och utlämnande av allmän handling.
Länsstyrelsen i Stockholms län arbetar med ständiga förbättringar och tillämpar ett digitalt arbetssätt. Vi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och har rökfri arbetstid. Alla medarbetare sitter i en ändamålsenlig och öppen kontorslösning. Enheten för diarium och arkivs utvecklings- och förbättringsarbete genomförs både i större grupp och i mindre grupper som tar fram förbättringsförslag vilka främjar enhetens utveckling och mål.
Arbetsuppgifter
Som registrator arbetar du med digitalisering och diarieföring av inkomna handlingar och hantering av myndighetens ärendeflöde. I arbetet ingår även att kvalitetsgranska registreringar, arkivera handlingar och sekretesspröva och lämna ut handlingar till allmänheten.
Du kommer att verka som stöd till verksamheterna i processer som rör ärende- och dokumenthantering samt ha kontakter med allmänheten vid utlämnande av allmän handling.
Du ska ha
• minst gymnasieutbildning
• erfarenhet av att arbeta som registrator
• minst två års erfarenhet från offentlig verksamhet
• erfarenhet av diarieföring i ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina eller likvärdiga ärende- och dokumenthanteringssystem
• mycket god kunskap om offentlighet och sekretess, samt de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig verksamhet
• praktisk erfarenhet av sekretessprövning och utlämnande av allmän handling
• god kommunikations- och samarbetsförmåga
• god kompetens i digitalt arbetssätt
• vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö
Det är mycket meriterande med genomförd utbildning eller fortbildning i ärende- och dokumenthantering till exempel för registratorer eller motsvarande.
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi kommer att lägga avgörande vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan
Ansök senast: 2018-08-27
Referensnummer:112-30038-2018
Kontaktperson
Therése Jernberg, enhetschef, 010-223 13 82
Fackliga företrädare
Per Claesson, SACO, 010-223 15 19
Elin Gradeen, ST, 010-223 13 33
Övrigt
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Vi planerar att genomföra intervjuer vecka 36 - 37.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.
Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.
Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36