Registratorer till informationsförvaltning i Stockholm

Registratorer till informationsförvaltning i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Registratorer till informationsförvaltning i Stockholm
Arbetsuppgifter
Informationsförvaltning innebär ett ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster.
Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med gällande bestämmelser. I rollen förväntas du tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar, samt med hjälp av din pedagogiska förmåga informera och utbilda medarbetare i diarieföring i det allmänna diariet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
· delta i postöppningen
· fördela inkommande post och e-post
· diarieföra handlingar
· söka fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten
· stödja medarbetare internt med din kompetens
· agera på förfrågningar från allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter och massmedia vid begäran om att få ut allmänna handlingar
· bemanna telefonslingan för inkommande interna och externa samtal
· tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar
· informera och stötta medarbetare i diarieföring i allmänna diariet
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
· gymnasieutbildning eller motsvarande
· för området relevant utbildning som exempelvis registratorsutbildning alternativt förvärvade erfarenheter som registrator som arbetsgivaren bedömer relevant
· mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
· goda kunskaper i engelska i tal och skrift
· mycket god datorvana/använt datorn som huvudsakligt arbetsverktyg
· mycket god erfarenhet av IT-baserade ärende- och dokumenthanteringssystem
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
· tidigare erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig förvaltning
· god vana i Officepaketet
· minst 2 års erfarenhet i rollen som registrator de senaste 5 åren
· kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionens ansvarsområden (förvaltningslagen, polisen)
· goda kunskaper i engelska i tal och skrift
· kunskap inom offentlighet och sekretesslagstiftning
Personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar att arbeta såväl självständigt som i grupp. Att kunna axla rollen som registrator, i en arbetsmiljö som periodvis har hög arbetsbelastning, kräver att du har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete. Vidare förväntas du på egna initiativ inom givna ramar lösa de frågor som dyker upp och vi ser därför att du är lösningsorienterad.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Teija Peltonen teija.peltonen@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Ingrid Lindtorp, ingrid.lindtorp@polisen.se

Fackliga företrädare
SACO, Andreas Johansson, 0730841301
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
Fackförbundet ST, Johan Gertz, 010-567 70 92
Seko Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27


Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Arbetsort: Kungsholmen.
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Funktion: Registrator
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 7 augusti 2022.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
Märk din ansökan med ref.nr. A393.148/2022 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A393.148/2022 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Länk till Lediga jobb på polisen.se
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2022/juli/registratorer-till-informationsforvaltning-i-stockholm/

Sammanfattning

Postadress

Norra Agnegatan 33-37
Stockholm, 11229

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024