Registratorer till Kammarkollegiet!

Registratorer till Kammarkollegiet!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu två registratorer för konsultuppdrag på Kammarkollegiet i Stockholm. Har du registratorsutbildning eller minst ett års erfarenhet som registrator? Söker du nytt uppdrag i höst? Då kan det vara dig vi söker! Uppdragen sträcker sig från 2024-08-19 till 2025-06-01 och är på heltid. Placering är hos Kammarkollegiet i Stockholm med viss möjlighet till distansarbete.


Om tjänsten
Som registrator på myndigheten kommer du bland annat att arbeta med diarieföring, registrering och aktläggning. Du kommer att bli placerad vid myndighetens avdelning som har ansvar för hela myndighetens arkiv och registratur. I nuläget består gruppen av två arkivarier, fyra registratorer och en arbetsledare.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifter i urval:

• daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
• aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
• framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
• ta fram statistik över pågående och avslutade ärende
• ansvar för kontinuerlig kvalitetskontroll över diarieföring i systemet.


Vem är du?
Vi ser att du som söker uppdraget har/är:

• registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)
• kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
• förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• sammanlagt minst ett års erfarenhet av arbete i offentlig sektor
• är noggrann och strukturerad samt arbetar metodiskt och har lätt för att ta dig an instruktioner och rutiner

Meriterande krav för tjänsten

• erfarenhet av Platina
• god förståelse för arkiv- och informationshantering.

Om du blir aktuell för rollen kommer vi att efterfråga referenser från ett liknande uppdrag


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2024
  • Ansök senast: 22 juli 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024

Registrator med driv, tillsvidareanställning

Registrator med driv, tillsvidareanställning

5 november 2024