OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du registrator och har erfarenhet från offentlig verksamhet? Gillar du att samarbeta och arbeta i en verksamhet med många olika verksamhetsområden? Då kan detta vara en spännande utmaning för dig!
Som registrator på Länsstyrelsens enhet för diarium och arkiv arbetar du med hantering av hela myndighetens ärendeflöde.
Det innebär bland annat diarieföring av inkomna uppgifter och handlingar, kvalitetsgranskning av registreringar samt sekretessprövning och utlämnande av allmän handling.
I rollen som registrator kommer du tillsammans med dina kollegor att verka som stöd till övriga verksamheter i frågor som rör ärende- och dokumenthantering. Du kommer också att ha kontakt med allmänheten i olika sammanhang, till exempel vid utlämnande av allmän handling.
Enhetens arbetssätt bygger på samarbete och kommunikation. Vi har ett pågående utvecklings- och förbättringsarbete där vårt fokus är att myndighetens ärende- och dokumenthantering ska vara effektiv och rättssäker. Här förväntas du vara delaktig.
Vi söker dig som är en strukturerad, noggrann och stresstålig person som kan hantera många uppgifter samtidigt. Du är nyfiken och har lätt att ta till dig information och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har lätt att samarbeta och kommunicera. Vidare tar du initiativ till att, tillsammans med dina registrators- och arkivkollegor, förbättra och utveckla enhetens arbetssätt för att möta allmänhetens behov och ge internt stöd till myndighetens övriga verksamheter.
Du ska ha
- minst gymnasieexamen
- erfarenhet av att arbeta som registrator eller liknande administrativ erfarenhet
- minst något års erfarenhet från offentlig verksamhet
- erfarenhet av diarieföring i ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina eller liknande ärende- och dokumenthanteringssystem
- kunskap om offentlighet och sekretess, samt de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig verksamhet
- god kompetens i digitalt arbetssätt
- intresse och förmåga att bidra till trivsel och god arbetsmiljö, samt de egenskaper och beteenden som beskrivs i ovanstående stycke.
Det är mycket meriterande med praktisk erfarenhet av sekretessprövning och utlämnande av allmän handling. Det är meriterande med genomförd utbildning eller fortbildning i ärende- och dokumenthantering till exempel för registratorer eller motsvarande. Relevant högskoleutbildning är en merit. Det är dessutom meriterande om du har deltagit i utvecklingen av digitalt arbetssätt.
Vi kommer att fästa avgörande vikt vid dina personliga egenskaper, likaväl som vi vill att du ska känna att vi är ett bra val för dig.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tills vidare, heltid. Provanställning kan bli aktuell
Startdatum: Snarast
Diarienummer: 112-5842-2023
Sista ansökningsdatum: 2023-02-26
Intervjuer kommer genomföras löpande.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Vi arbetar i centralt belägna lokaler i Stockholm.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser.
Kontaktperson
Lisa Kringsberg, Enhetschef, tel 010-223 22 14
Björn Pettersson, ST, tel 010-223 15 73
Patrik Cederlöf, SACO, tel 010-223 12 75