OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Registratorer till informationsförvaltning i Stockholm
Arbetsuppgifter
Informationsförvaltning innebär ett ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster.
Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med gällande bestämmelser. I rollen förväntas du tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar, samt med hjälp av din pedagogiska förmåga informera och stötta medarbetare i diarieföring i det allmänna diariet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
· delta i postöppningen
· fördela inkommande post och e-post
· diarieföra handlingar
· söka fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten
· stödja medarbetare internt med din kompetens
· agera på förfrågningar från allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter och massmedia vid begäran om att få ut allmänna handlingar
· tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar
· informera och stötta medarbetare i diarieföring i allmänna diariet
· bemanna telefonslingan för inkommande interna och externa samtal
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
· gymnasieutbildning eller motsvarande
· för området relevant utbildning som exempelvis registratorsutbildning alternativt förvärvade erfarenheter som arbetsgivaren bedömer relevant
· mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
· goda kunskaper i engelska i tal och skrift
· mycket god datorvana/använt datorn som huvudsakligt arbetsverktyg
· mycket god erfarenhet av IT-baserade ärende- och dokumenthanteringssystem
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
· tidigare erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig förvaltning
· god vana i Officepaketet
· minst ett års erfarenhet i rollen som registrator
· kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionens ansvarsområden
· kunskap om offentlighets- och sekretessreglerna
Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen som registrator behöver du vara en utpräglad lagspelare med intresse för att komplettera dina kollegor och bidra mot teamets uppsatta mål.
Du har en mycket god ordförståelse och förmåga att se vad som behöver göras och tar självmant ansvar för att driva dina processer framåt samt löser uppkomna frågor med ett stort engagemang och lösningsfokus.
Tillfälliga arbetstoppar som uppstår löser du på ett balanserat och strukturerat sätt med prioriteringar utan att eftersätta kvalitet eller arbetsmiljö.
Vi arbetar med ständiga förbättringar i vardagen vilket innebär att du behöver vara intresserad av utveckling och förändring för att trivas hos oss.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Teija Peltonen teija.peltonen@polisen.se. Tfn 010-56 420 94
Sandra Brodd sandra.brodd@polisen.se. Tfn 010-56 426 48.
Joachim Claesson joachim.claesson@polisen.se. Tfn 010-56 420 40
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Ingrid Lindtorp, ingrid.lindtorp@polisen.se Tfn 0761 12 9212
Fackliga företrädare
SACO-S, Polisens telefonväxel 11414
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
Fackförbundet ST, Johan Gertz, 010-567 70 92
Seko Polisen, Karna Tillheden, 0732490422
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Arbetsort: Kungsholmen, Flemingsberg eller Sollentuna
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Funktion: Registrator
För att du ska bli aktuell för tjänsten måste du vara svensk medborgare
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 30 december 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A 354.612/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen