OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lejonfastigheter äger, förvaltar, utvecklar och hyr ut attraktiva och funktionella hus till de offentliga verksamheterna i Linköpings kommun. Vi är en betydande del av stadens utveckling och har varit i en tillväxt där vi utökats med fler fastigheter och avtal.
Våra hus är grunden i vår verksamhet och på Lejonfastigheter finns många olika funktioner som är särskilt viktiga för ett offentligt fastighetsbolag. En av dessa funktioner är registratur och inköpsadministration. Är du nyfiken på ett administrativt arbete där du sätter dig in i fastighetsjuridiska frågor och ansvarar för att handlingar hanteras på rätt sätt? Lockas du av att arbeta i en organisation som arbetar med ständiga förbättringar och utveckling? Då har vi ett jobbförslag.
Du behövs när Linköping växer
Du fördelar din arbetstid mellan registratur och inköpsadministration och har en central roll i bolaget, vilket innebär många kontakter, både internt och externt. Som registrator ansvarar du för diarieföring, utlämning och sekretessprövning av handlingar samt planerar och uppdaterar vår arkivverksamhet och informationshanteringsplan, utifrån såväl gällande riktlinjer och lagar som den digitala utvecklingen. Du har också en samordnande och stödjande funktion och finns till hands för dina kollegor när det gäller registrering och diarieföring. Rollen som inköpsadministratör innefattar arbetsuppgifter inom inköp och upphandling, exempelvis registrering och uppföljning av avtal, ekonomisk och juridisk kontroll av leverantörer samt registervård av inköpssystem och bevakning av funktionsbrevlåda.
En framtid med mersmak
Hos oss blir du en del av vårt tighta team inom juridik, inköp och registratur/arkiv. Du får stort eget ansvar inom givna ramar och erbjuds goda möjligheter att utvecklas inom registratur, inköp och digitalisering. Lejonfastigheter präglas av en härlig anda, ett långsiktigt fokus och en kultur som uppmuntrar utveckling och ger dig möjlighet att påverka. Motiverade medarbetare är det bästa vi vet. Vi är beredda på att satsa på dig om du satsar på oss.
Vad har du med dig till oss?
Vi söker dig som trivs med ordning och reda, som är nyfiken på fastighetsjuridiska frågor och som tycker att den digitala utvecklingen av arkivering är spännande. Lejonfastigheter är inte bara ett fastighetsbolag, vi är också ett offentligt företag. För att du ska ha rätt förutsättningar för rollen bör du därför ha arbetat administrativt inom en liknande verksamhet. Det är meriterande om du har registratorutbildning, är diplomerad registrator eller har annan jämförbar utbildning eller arbetslivserfarenhet, till exempel inom arkiv- och informationsvetenskap. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav då rollen innebär mycket kommunikation samt tolkning av olika lagutrymmen.
För oss är också den personliga lämpligheten viktig. På Lejonfastigheter arbetar vi med självledarskap, vilket innebär att du på egen hand ska kunna driva ditt arbete framåt och vara initiativtagande. Eftersom vi är en modern arbetsplats med ett aktivitetsbaserat kontor som arbetar digitalt bör du dels vara van att arbeta i olika system, dels vara nyfiken på nya arbetssätt. Gott samarbete är viktigt för oss som bolag och den här tjänsten innebär mycket personkontakter. Därför måste du kunna kommunicera på ett tydligt sätt och samtidigt vara lyhörd och serviceinriktad.
Mer information
För mer information ring Emelie Törnvall (emelie.tornvall@asb-executive.se), 070-618 11 58.
Ansök senast den 2022-02-21.
Klicka här för att komma till ansökningssidan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980