Registrator/kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som registrator/kommunvägledare innehåller två delar. Som registrator arbetar du med att hantera, registrera samt att lämna ut allmänna handlingar, hantera e-post samt arkivlägga diarieförda handlingar. I uppdraget ingår att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring i enlighet med offentlighet och sekretess, GDPR och kommunallag och förvaltningslag.

Som kommunvägledare jobbar du för att fler ska få rätt hjälp redan vid en första kontakt utan att behöva veta hur kommunen är organiserad. Det innebär att lotsa rätt i kommunens verksamhet och söka information. En del i det arbetet är också att bedöma om det är kommunen eller någon annan som äger frågan och hänvisa/vägleda till rätt instans eller handläggare. Som kommunvägledare hanterar man även interna uppdrag.

I den här tjänsten finns det möjlighet att utveckla enheten ytterligare med exempelvis rutiner, effektivisering och digitalisering.

KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten som registrator/kommunvägledare är att du har:
• Akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer är likvärdig.
• God kunskap om den lagstiftning och de förordningar som reglerar hanteringen av allmänna handlingar.
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

För att trivas i rollen som registrator/kommunvägledare ser vi att du är strukturerad, noggrann och har ett stort ordningssinne. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper då du ingår i en enhet som har många olika funktioner där samarbetsförmåga är en självklar förutsättning.

Vi ser gärna att du:
• Har hög servicekänsla med kunden i fokus och antar ett lösningsorienterat förhållningssätt till arbetsuppgifter och sammanhang.
• Är positiv, bidrar till ett bra arbetsklimat, engagerar dig i vårt arbete med förbättringar och bidrar till nya sätt att arbeta.
• Inte är inte rädd att hoppa in och hjälpa till där det behövs.
• Har datorvana och goda kunskaper i Officepaketets olika program.

ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare inom 300 olika yrken som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html

Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hudiksvalls kommun Stabsenheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2020
  • Ansök senast: 20 juli 2020

Liknande jobb


JO söker en registrator

JO söker en registrator

25 november 2024

25 november 2024

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024