Registrator/nämndsamordnare

Registrator/nämndsamordnare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Herrljunga kommun - hjärtat av Västra Götaland! Med våra goda pendlingsmöjligheter och vår tydliga och välkomnande VI-känsla är vi kommunen och arbetsgivaren för dig. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål om långsiktig hållbarhet och att bli 10 000 invånare.

Administration- och kommunikationsenheten ingår i kommunstyrelsens förvaltning och ansvarar bl.a. för den centrala registraturen, nämndsamordningen och arkivet i kommunen. Enheten fungerar även som stödfunktion i GDPR-frågor samt arbete med kommunens informationssäkerhet. Under 2022 kommer enheten även att ansvara för samordning av valet samt stöd i processen vid skifte av mandatperiod.

Vårt uppdrag är att upprätthålla en rättssäker, transparent och effektiv administration och kommunikation.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som registrator/nämndsamordnare kommer du att vara huvudregistrator men också vara nämndsamordnare för en eller flera nämnder där du utgör en länk mellan förvaltningsorganisationen och de förtroendevalda. I ditt uppdrag kommer du att ansvara för dokumentflöden, framtagandet av kallelser samt protokollskrivning och expediering av beslut.
Som registrator kommer du att arbeta med den centrala posthanteringen och registreringen, utlämnade av allmänna handlingar samt med utveckling av och utbildning inom vårt dokument- och ärendehanteringssystem.
I uppdraget kan det även ingå utredningsarbete och systemadministration av förvaltningens specifika system.
I samband med nämndernas sammanträden kan det förekomma arbete på kvällstid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant utbildning, som statsvetenskap eller offentlig förvaltning, eller dig som har motsvarande kompetens kring kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen som du har byggt upp på ett annat sätt. Det är viktigt med kunskap inom Officepaketet samt att du trivs med ett digitalt arbetssätt. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet, i form av arbete med ärendehantering utifrån förvaltningslagen samt nämndsekreteraruppgifter. Som person är du noggrann och strukturerad med god förmåga till självledarskap och uppskattar att ha många bollar i luften. Du har god samarbetsförmåga med ett serviceorienterat förhållningssätt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med dataskyddsförordningen och informationssäkerhet.

ÖVRIGT
I Herrljunga kommun gäller heltid som norm med möjlighet till deltid. Om heltidsuppdrag saknas kan det innebära att tjänster kan kombineras med andra arbetsuppgifter, eller vid annan arbetsplats.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Herrljunga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Herrljunga kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Håkan Olsson
0705-81 79 18
Kurt Hårsmar
0513-171 10
Niklas Örnfelt
0513-170 30
Fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel
0513-17000
Rekryteringskonsult Rikard Arenius

Kommunchef Niels Bredberg
0513-171 11
Vision Lena-Britt Björklund
0513-171 72
Ekonomichef Anders Stoltz

Vision Lena-Britt Björklund

IT-chef Jan Pettersson

Sammanfattning

Besöksadress

Torget 1 Herrljunga
None

Postadress

Torget 1, Box 201
Herrljunga, 52423

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024