Registrator/nämndsekreterare

Registrator/nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Sundsvall är inne i ett spännande skede. Flera projekt pågår för att utveckla staden och organisationen med nya verksamheter och kommunikationer. Sundsvall växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva. Du vill framåt. Det vill vi med.

Varje dag arbetar vi på kommunen för att sundsvallsborna ska få bästa möjliga service och en positiv livsmiljö. Hos oss jobbar lärare, ingenjörer, IT-strateger, undersköterskor, ekonomer och många andra viktiga yrkesgrupper. Vi jobbar hårt för ökad konkurrenskraft i takt med att omvärlden och samhället förändras.

Sundsvalls kommun har etablerat ett Servicecenter för kommunkoncernen. Syftet är att öka effektiviteten och minska kostnaderna samt leverera rätt kvalitet för koncernens gemensamma tjänster inom HR, ekonomi, IT, företagshälsovård, fordon, mat & måltider samt administration. Det gör vi genom att samla de tjänster som samutnyttjas av förvaltningar och bolag på ett och samma ställe i kommunkoncernen tillsammans med ett effektivt arbetssätt och en anpassad styrmodell.

Servicecenter administration består av tre sektioner och ett mindre team. Som nämndsekreterare/registrator tillhör du teamet Demokratistöd. Du ingår i en arbetsgrupp med två registratorer och två nämndsekreterare/registratorer. Teamet består även av fyra kommunsekreterare och en administratör.

Nu söker vi dig som vill arbeta som registrator/nämndsekreterare hos oss på Servicecenter Administration.

ARBETSUPPGIFTER
Denna kombinerade tjänst är ett stöd både för kommunstyrelsekontoret, andra förvaltningar samt kommunala bolag. Som registrator ansvarar du för registrering av inkommande och utgående ärenden och förfrågningar. Som nämndsekreterare är du ett administrativt stöd för olika förvaltningars ärendeberedningsprocesser och ger på en övergripande nivå politiken förutsättningar att fatta väl underbyggda och rättssäkra beslut.

I rollen som registrator arbetar du med diarieföring, expediering och arkivering av handlingar samt med dokumenthantering. Du arbetar även med resebokningar, samordning av utbildningar samt övriga administrativa tjänster som teamet erbjuder kommunens förvaltningar och bolag.

I rollen som nämndsekreterare arbetar du bland annat med att administrera kallelser, skriva sammanträdesprotokoll samt övriga arbetsuppgifter som ingår i möteshanteringen. Nämndsekreteraren är delaktig i arbetet för att kvalitetssäkra beslutsunderlag och ger råd och utbildning till handläggare och chefer.

Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för teamets uppdrag och du blir en viktig del i utvecklingsarbetet av våra rutiner och tjänster.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med samhällsvetenskaplig, statsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har:
• minst två års arbetslivserfarenhet inom administration eller ärendehantering
• erfarenhet av arbete i en kommunal eller annan offentlig verksamhet och därtill förvärvad förståelse för kraven på arbetet i en politiskt styrd organisation
• juridisk kompetens, framför allt om kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen
• kunskaper om registratur och diariesystem
• erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystemet Public 360
• erfarenhet av att hantera PDF-dokument med Adobe Acrobat Pro samt MS Office

Då arbetet innebär att du behandlar och till viss del producerar formella texter är det av stor vikt att du har förmågan att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och i skrift.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Du är självgående och har förmågan att organisera, planera och utföra ditt arbete på att strukturerat sätt. Tjänsten kräver god samarbetsförmåga samt serviceorienterat förhållningssätt.

Utdrag ur belastningsregistret kan komma att begäras.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024