Registrator/nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Göteborgs norra skärgård. Här möter du Bohuslän när det är som allra bäst!
Öckerö kommun erbjuder ett stimulerande arbete i en utvecklingsinriktad och kreativ skärgårdskommun strategiskt belägen i Göteborgs närhet. Kommunen ligger mellan Vinga och Marstrand och består av 10 öar med ca 12 500 invånare.
Vi söker en registrator/nämndsekreterare till Kommunikations- och utvecklingsenheten.


ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår arbete som kommunövergripande registrator samt nämndsekreterare för Barn- och utbildningsnämnden. Du är organisatoriskt placerad vid kansliet i Kommunikations- och utvecklingsenheten.
Som registrator kommer du att ha en nyckelposition i kommunen, och vi söker därför dig som med din kunskap och ditt engagemang kan utveckla kommunens ärende- och dokumenthantering på ett effektivt och rättssäkert sätt.
Du kommer att ansvara för postöppning, registrering av inkomna och upprättade handlingar, utbildning av medarbetare i dokumenthantering, offentlighet och sekretess samt delta i arbetet med att utveckla styrdokument och rutiner inom området.
Som nämndsekreterare för Barn- och utbildningsnämnden utgör du en viktig länk mellan nämnd och förvaltning. Du ansvarar för hela nämndsprocessen och är ett administrativt stöd till förtroendevalda och tjänstemän. Dina uppgifter är att ansvara för förberedelser av handlingar, nämndsberedning, kallelser inför sammanträde och protokollföring. Du bevakar även kvaliteten i beslutsunderlagen, utvecklar rutiner för beslutsprocessen samt är ett juridiskt stöd för förvaltning och nämnd. Du kan också få uppdrag att föredra ärenden som berör nämndens verksamhetsområde.
Kommunens alla kanslifunktioner; kommun- och nämndsekreterare, registrator och arkivarie, finns samlade i Kommunikations- och utvecklingsenheten. Nu pågår arbetet med att samordna och utveckla arbetet genom att skapa gemensamma processer och rutiner. Du kommer att ha en viktig roll och ett stort inflytande i det utvecklingsarbetet.


KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom till exempel offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Du har goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i komplexa frågor i såväl tal som skrift.
Som person är du serviceinriktad och lägger stor vikt vid att ge god service till invånare, medarbetare, förtroendevalda och medier. Du är självgående och kan strukturera, planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är lyhörd, har lätt för att samarbeta och kan skapa förtroende med såväl övriga tjänstemän som politiker och invånare.
Kunskap om aktuella verksamhetsområden och dess lagstiftning samt erfarenhet från liknande arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande.

ÖVRIGT
Öckerö kommun avser att genomföra denna rekrytering i egen regi och ber därför vänligen men bestämt att rekryteringsföretag inte kontaktar oss för att erbjuda sina tjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Krook
031976200
Ronnie Bryngelsson

Samhällsbyggnadschef Robert Svensson
031-97 62 46
Vision Dick Andersson
031-97 63 65
SACO Lars-Gunnar Andersson
031-97 62 10
Säkerhetssamordnare Bodil Everlund
031-97 88 40
Folkhälsoplanerare Lovisa Larsson Allansson
0706-90 97 30.
Kommunal Väst Ronnie Bryngelsson

Enhetschef renhållningen Thomas Wijk
031-97 62 58
Enhetschef Kretsloppsenheten Thomas Wijk
031-97 62 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öckerö kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid eller annan arbetstid enligt överenskommelse. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 24 mars 2017

Besöksadress

Sockenvägen 13 47580 Öckerö
None

Postadress

Box 1035
Öckerö, 47580

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024