OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
Om arbetsplatsen
Den administrativa sektionen söker en utvecklingsinriktad, engagerad och lösningsorienterad registrator/nämndsekreterare för vikariat under perioden 17 augusti 2020 till och med 31 januari 2021.
Administrativa sektionens uppgifter är att vara sekretariat till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess utskott, beredningar och råd, systemansvar för dokument- och ärendehanteringssystemet, arkiv och registratur, valsamordning samt utredningar.
-
Arbetsuppgifter
I tjänsten som registrator/nämndsekreterare ingår sedvanliga registratorsuppgifter som att registrera inkommande, utgående och upprättade handlingar, att på begäran lämna ut allmänna offentliga handlingar samt att öppna och fördela inkommande post, främst inom gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen. Viss arkivering kan förekomma.
Det ingår även i tjänsten att vara nämndsekreterare i råd under kommunstyrelsen samt att ta fram underlag till beslut. Vid behov vara behjälplig i kommunstyrelsens nämndprocess
Du kommer att delta aktivt i utvecklingen av kommunens dokument- och ärendehantering och andra administrativa processer tillsammans med bland annat kommunarkivarie, kommunsekreterare och utredare.
Du kommer att ingå i kommunens registratorsnätverk och tycker om att hålla i utbildningar inom dokument- och ärendehantering.
Din profil
Du har registratorutbildning, är diplomerad registrator eller har annan likvärdig utbildning till exempel inom arkiv- och informationsvetenskap eller statsvetenskap. Har du en högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap ser vi det som önskvärt.
Önskvärda färdigheter är pedagogisk förmåga att utbilda då fortbildningar och introduktioner ingår i rollen. Det är viktigt att du har färdigheter i muntlig framställning och kan formulera dig bra i tal och skrift. För att klara rollen behöver du vara serviceinriktad och bidra till att lösa problem.
Erfarenhet av arbete som registrator eller motsvarande inom offentlig förvaltning är ett krav, liksom kunskaper om diarieföring i dokument- och ärendehanteringssystem. Goda kunskaper om offentlighet och sekretess är önskvärt.
Du är vidare trygg och stabil, har lätt för att samarbeta med andra, är serviceinriktad och noggrann, ansvarsfull samt utvecklingsorienterad.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack