Registrator/nämndsekreterare och admin chefstöd, Utbildningskontoret

Registrator/nämndsekreterare och admin chefstöd, Utbildningskontoret

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Barn- och utbildningsnämndens verksamhetsområden omfattar förskola, pedagogisk omsorg, grundskola med fritidshem, grund- och gymnasiesärskola, gymnasieskola, SFI/Vuxenutbildning och elevhälsa. Vi är cirka 1000 medarbetare som arbetar i utbildningskontorets verksamheter.

Administrativa enheten på utbildningskontoret består av tolv medarbetare med en bredd av kompetenser. Arbetsgruppen har ett bra klimat, är samarbetsinriktad och arbetar nära kontorsledningsgruppen. Enhetens uppgift är att stödja och samordna hemkommunansvaret, huvudmannaskapet och nämndprocessen. Enheten har mycket kontakter både externt och internt i organisationen.

Enheten söker nu en registrator/nämndsekreterare.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som registrator omfattar registratorsuppgifter som ärende- och dokumenthantering, registrering, fördelning av inkomna handlingar, expediering och posthantering. Du ansvarar även för utlämnande av allmänna handlingar samt utbildningskontorets funktionsbrevlåda. Du arbetar stödjande och kvalitetsgranskande till våra verksamheter i frågor som rör diarieföring. Du är även arkivansvarig för barn- och utbildningsnämnden.

Som nämndsekreterare samordnar du alla delar i nämndprocessen för barn- och utbildningsnämnden samt central samverkan. Det innebär att granska beredningsunderlag och sammanställa handlingar i samband med sammanträden och beredningar samt att skriva, expediera och anslå protokoll. Du har även en rådgivande och vägledande roll vad gäller ärendeprocessen. Möten under kvällstid förekommer.

I tjänsten ingår också administrativt stöd till utbildningschefen och kontorsledningsgruppen, handlägga enklare ärenden, skriva verkställighets- och delegationsbeslut, GDPR med mera.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• för uppdraget har relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• har stort intresse för offentlig förvaltning och samhällsfrågor
• du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och är tydlig i din kommunikation
• har initiativförmåga och eget driv då arbetet bedrivs mycket självständigt
• är flexibel och resultatinriktad och kan leverera hög kvalitet även under tidspress.

Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i kommun eller annan offentlig sektor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter ett professionellt förhållningssätt och att vi gemensamt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi vill att du delar kommunens värdegrund om utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Utbildningschef Tony Lööw
0152-293 63
HR-specialist Liselotte Flemmingsdotter
0152 291 62

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 10 Strängnäs
None

Postadress

Nygatan 10
Strängnäs, 64580

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024