Registrator/nämndsekreterare till kommun i söderort

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Till vår kund söker vi en noggrann registrator/nämnsekreterare. Du kommer att arbeta inom en kommun i moderna, ljusa lokaler i söderort. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta 31 augusti och pågå under ca tre månader, med möjlighet till förlängning för rätt person.

Här erbjuds du stimulerande arbetsuppgifter i en intressant och utvecklande miljö. Du kommer att ha en kombinerad roll som registrator och nämndsekreterare där du är med och skapar förutsättningar och rutiner för en korrekt och effektiv administrativ hantering.

I din roll som nämndsekreterare samordnar och koordinerar du utbildningsnämndens ärenden och administration. Det innebär bland annat att planera möten, skriva protokoll samt att hålla i processen att färdigställa tjänsteärenden till nämnden. Varje vecka har förvaltningens ledning beredning av ärenden till nämnden och där är du med och håller ordning och reda på alla kommande ärenden. Den skriftliga kommunikationen med nämndens ledamöter sker huvudsakligen digitalt.

I din roll som registrator är du en nyckelperson med kunskapen om hur förvaltningen ska hantera handlingar, både offentliga och interna. Du är förvaltningens PUL-ombud med ett särskilt ansvar att personuppgifter hanteras rätt. I dina arbetsuppgifter ansvarar du för sedvanliga registratorsuppgifter såsom diariet, hantering av inkommande post, förvaltningsarkiv och du utbildar också förskolor och skolor i dessa frågor.

Din profil

För att vara aktuell för uppdraget krävs erfarenhet av liknande arbete. I första hand söker vi dig som erfarenhet av offentlig verksamhet från stat eller kommun med kunskaper om offentlighetsprincipen. Högskoleutbildning inom det samhällsvetenskapliga området är önskvärt. Erfarenhet av dokumenthanteringsarbete i offentlig sektor är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att arbeta självständigt men också i samverkan med andra. Du har god administrativ förmåga, är noggrann, analytisk och tycker om ordning och reda.

För att nå framgång i arbetet behöver du ha en god förmåga att kommunicera, vara en skicklig skribent och tycka om att samarbeta. Arbetet kräver en stor portion vetgirighet. Du är en person med struktur och ordning i ditt arbete. Att ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta i olika system är viktigt och gärna erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du är road av att ge kollegor ett starkt administrativt stöd och medborgare en god service.

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har drygt 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 konsulter verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KONTOR
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 7 juli 2015

Postadress

Metallvägen 54
ROSERSBERG, 19572

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024