Registrator/sekreterare till Kommunledningsförv.

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är ny och är underställd administrativa chefen inom Enheten för stöd, service och styrning inom Kommunledningsförvaltningen. Enhetens huvudsakliga uppgifter är att ge stöd och service till hela den kommunala organisationen, att utveckla kommungemensamma rutiner och styrmodeller samt att minska sårbarheten i den kommunala administrationen. I förvaltningen ingår administrativ- (inkl. växel), personal-, ekonomi (inkl. inköp/upphandling och försäkringar) och IT-avdelning. Kvalifikationer Önskvärda kvalifikationer är högskoleutbildning med inriktning mot offentlig rätt och förvaltning, administration och IT. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete inom kommunal administration i en politisk styrd organisation. Arbetsuppgifter . att vara registrator/systemansvarig för våra gemensamma administrativa IT-system. . att utveckla administrativa rutiner och ärende/dokumenthanteringssystem för hela den kommunala organisationen. . att vara ersättare som nämndsekreterare för administrativa chefen. . att i övrigt biträda och vara back up i övriga förekommande arbetsuppgifter. Egenskaper Du ska tycka om att samarbeta och se till helheten, vara uthållig och i stor utsträckning kunna arbeta självständigt. Du bör ha ett gott ordningssinne samt kunna kommunicera på ett enkelt och tydligt sätt, såväl muntligt som skriftligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Strömstads Kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 augusti 2007
  • Ansök senast: 17 september 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010