OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vi vill ge dig goda förutsättningar för balans i livet och därför har vi friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme per vecka på arbetstid. Vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande semester och föräldrapenningtillägg. Vårt löfte till dig, varandra och alla våra intressenter är öppenhet, professionalism och proaktivitet.
Beskrivning av enhet/verksamhet
Regulatoriska enheten ingår i verksamhetsområdet Tillstånd. Vi är ca 45 medarbetare indelade i tre grupper; Nyansöknings-, Ändrings- och Uppföljningsgruppen. Vi ansvarar för regulatorisk utredning, rådgivning samt koordinering av bl.a. nyansökningar, ändringar och förnyelser. Som regulatorisk handläggare ingår att fungera som ärendekoordinator, vilket är en sammanhållande roll för varje enskilt ärende inom Läkemedelsverket, mot läkemedelsföretag och myndigheter i Europa.
Vi söker nu en regulatorisk handläggare till ändringsgruppen, Regulatoriska enheten.
Arbetsuppgifter
Uppdraget som regulatorisk handläggare ställer särskilda krav på din förmåga att leda, koordinera, planera och kommunicera då du ansvarar du för att driva ett flertal ärenden parallellt. Ansvaret innebär att du säkerställer att utredningen sker i tid, i god samverkan med expertfunktioner, enligt gällande lagar och riktlinjer samt att resultatet kommuniceras och dokumenteras korrekt. Alla medarbetare förväntas aktivt bidra till kompetensutveckling och i förbättringsprojekt, samverka internt och externt. Tjänsten som regulatorisk handläggare omfattar arbete med centrala, MRP/DCP och nationella ändringsärenden. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att:
• regulatorisk bedömning av ansökningar
• koordinera ärendet och säkerställa samverkan mellan berörda utredare
• besvara regulatoriska frågeställningar
• administrativa förberedelser; tidtabeller, mallar, projektstart, kvalitetsgranskning av dokumentation
• dokumentation och kommunikation av utredningsresultat intern och externt (företag och/eller myndigheter)
Utbildning och erfarenhet
Du som söker har farmaceutisk utbildning (exempelvis som receptarie). Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från av att handlägga och koordinera ärenden inom statlig sektor. Erfarenhet av regulatoriska processer är också en fördel. Arbetsuppgifterna kräver god datorvana samt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt kan tillgodogöra dig information på både svenska och engelska.
Personliga egenskaper
Du har mycket god förmåga att sammanställa och strukturera information för att presentera och kommunicera den på ett förtroendeingivande sätt. Du har mycket god förmåga att initiera, prioritera, strukturera och slutföra arbetet enligt deadlines. Du har god förmåga att agera som ledare vilket innebär att du är lyhörd och skapar goda resultat i dialog och samverkan med andra. Du förhåller dig konstruktivt till ändrade förutsättningar och nya situationer, samt skapar och förvaltar goda relationer och laganda. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag: 12 juli 2020
Anställningsform: Fast anställning
Tillträde: Så snart som möjligt
Enhet: Regulatoriska enheten
Diarienummer: 2.4.1-2020-057280
Betyg och intyg som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju.
Kontakt
Om det här låter intressant är du välkommen att kontakta gruppchef Carina Kotilainen Frank. Under vecka 28 finns enhetschef Anna Mäkinen Salmi på plats för ev frågor. Du kan även kontakta den fackliga företrädaren Åsa Kumlin Howell, SACO och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@mpa.se
Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.