OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rehabenhetens uppdrag är att utifrån ett personcentrerat arbetssätt arbeta och utveckla samverkan för en trygg och säker vård och rehabilitering för personer inom kommunal primärvård. Vi har spännande utmaningar framför oss och är inne i en intensiv utveckling kring införandet av nära vård och ett mer personcentrerat arbetssätt som baseras på bland annat utökat teamarbete. Vi ser att du är en person som kan bidra i det omställningsarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Arbete som rehabassistent på Rehabenheten. Du kommer att arbeta tillsammans med arbetsterapeuter, fysioterapeuter och hjälpmedelstekniker. I arbetet ingår att träna med patienter på korttid eller i ordinärt boende samt att hålla i mindre träningsgrupp på Rehabenheten. Du kommer också att arbeta en del med hjälpmedel, till exempel med montering och rekonditionering, ha ansvar för hjälpmedelsförråd samt för återtag av hjälpmedel. Administrativa och samordnande uppgifter förekommer.
KVALIFIKATIONER
Du som söker är utbildad undersköterska och har erfarenhet och stort intresse av att arbeta med träning och hjälpmedel. Du är självständig och har förmåga att planera och prioritera i ditt arbete.
Våra förväntningar på dig som söker är att du är positiv och framåtsträvande, du har ett genuint intresse och engagemang att arbeta med människor. Du gillar och stimuleras av utmaningar och lägger stor vikt vid ett gott bemötande. En viktig förutsättning för att du ska trivas på arbetsplatsen är ett bra och nära samarbete med chefer, kollegor samt övrig personal och att du själv är aktiv och verkar för att detta ska uppnås. Som person är du flexibel, ansvarstagande och lösningsfokuserad.
Du behärskar svenska i tal och skrift och har datorvana. Körkort B är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas.
Tillträdesdag kan diskuteras. Urval och rekrytering kommer ske löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Kerstin Fredriksson
0302-52 23 04