OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Vill du ha ett fritt och självständigt arbete? Gillar du att arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter? Sök tjänsten rehabassistent till Falu kommuns nya vård- och omsorgsboende Slottet som öppnar våren 2021!
Vård - och omsorgsboendet Slottet är beläget i centrala Falun. Enheten har 60 lägenheter för personer med demenssjukdom. Två sjuksköterskor och en rehabassistent kommer arbeta i det dagliga arbetet på Slottet där man lägger större delen av arbetsdagen ute på avdelningarna tillsammans med undersköterskorna för att skapa en god förutsättning för att stödja verksamheten. Våra kunders behov av hälso- och sjukvård varierar från att vara förbyggande till behov av avancerad sjukvård vilket leder till ett varierat och omväxlande arbete. Arbetet är ansvarsfullt och du är en viktig person för våra kunder och deras närstående.
Som rehabassistent tillhör du enheten Kommunrehab. Hos oss finns arbetsterapeuter, fysioterapeuter och hjälpmedelsamordnare. På Slottet arbetar du med ett härligt gäng med legitimerade sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter som arbetar på kommunens övriga vård- och omsorgsboenden, LSS, Socialpsykiatrin och hemsjukvård. Vi erbjuder ett fritt och självständigt arbete som skapar delaktighet och ger personlig utveckling. Vi kommer att erbjuda dig ett mentorskap och individuellt anpassad introduktion som ger en mycket bra start i ditt nya arbete!
Trygghet är ett centralt begrepp i omvårdnadsförvaltningens värdegrund i arbetet tillsammans med den enskilde kunden och dennes närstående. I varje möte med den enskilde kunden och dennes närstående ska omvårdnadsförvaltningens verksamheter kännetecknas av ett gott bemötande som säkerställer respekt, integritet, självbestämmande, gott bemötande, kontinuitet och inflytande för den enskilde kunden och dennes närstående.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som rehabassistent medverkar du vid arbetsterapeuts och fysioterapeuts bedömningar och insatser så som utprovning av hjälpmedel, bedömning av funktion och förflyttning.
Du delegeras arbetsuppgifter från arbetsterapeut och fysioterapeut i form av funktionsträning, förflyttningsträning, aktivitetsträning, del av utprovning/inställning av enklare hjälpmedel och andra behandlande insatser och handleder övrig omvårdnadspersonal på vård- och omsorgsboendet Slottet. Samtliga arbetsuppgifter föregås av arbetsterapeuts eller fysioterapeuts bedömning och handleds av de båda yrkesgrupperna.
Du planerar, driver och ansvarar för dagliga aktiviteter och gruppträning på enheten.
KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet
- Du är undersköterska med stort intresse för området rehabilitering
- B-körkort
Personliga egenskaper
Du kan arbeta både självständigt och strukturerat och i samarbete med legitimerad arbetsterapeut eller fysioterapeut samt sjuksköterskor på enheten. För att trivas med tjänsten är du engagerad och gillar att samarbeta. Du ska kunna bemöta människor i olika situationer på ett professionellt sätt
Meriterande kvalifikationer
- Erfarenhet av arbete som rehabassistent
- Erfarenhet av geriatriska patienter
- Erfarenhet av demenssjukdomar
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidareanställning på heltid. Schemalagd arbetstid 38,25 timmar/vecka, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse.
Kopior på betyg lämnas i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa ett utdrag ifrån polisens belastningsregistret (kontroll av egna uppgifter i belastningsregister 442.3) Utdraget kommer att efterfrågas om anställning blir aktuell. Du beställer utdrag via polisens hemsida polisen.se
UPPLYSNINGAR
Vik enhetschef Emi Larsson 023-82262
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Kommunal Petra Kinnari 010-4428169
ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se
Kontaktinformation
Emi Larsson, Enhetschef Kommunrehab
Arbetsplats