OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig!
Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv.
Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande.
Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra.
Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
Vi söker en ny medarbetare till Hemvägen som är särskild bostad inom socialpsykiatri. Vi söker dig som vill jobba i ett fritt och varierande arbete och har ett stort intresse av människor. Alla insatser ska präglas av respekt och av empati för brukaren. Du jobbar med handen och hjärtat. Du ingår i ett team där många har valt att stanna kvar länge och arbetat i många år inom verksamheten, de fungerar som mentorer för nya arbetskamrater. I teamet ingår din enhetschef, sjuksköterska, fysioterapeut och arbetsterapeut. Vi jobbar utifrån varje individs behov och för att stärka deras förmåga att leva ett självständigt liv, det kan låta svårt men det är världens roligaste jobb.
ARBETSUPPGIFTER
Inom Boende och Stöd arbetar du som Rehabiliteringspersonal vid särskild bostad socialpsykiatri. Här kan dina brukare bestå av både äldre och yngre personer med psykisk ohälsa. Du arbetar i brukarens egna hem som ligger i en gruppbostad med tillgång till gemensamhetslokal. Exempel på arbetsuppgifter är att stötta brukaren i deras vardagliga liv, fritid samt vård- och omsorgsuppgifter.
Tjänsten är heltid med schemalagd arbetstid (dag, kväll och helger).
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med utbildning inom vård och omsorg, undersköterska med 200 poäng psykiatri.
Som person vill vi att du är flexibel, lyhörd för andras behov, noggrann, serviceinriktad, lösningsfokuserad och har ett bra bemötande. Du har även lätt för att samarbeta med kollegor, enhetschef och andra yrkeskategorier och du kan arbeta lika bra självständigt som i grupp. Under ditt arbetspass har du det yttersta ansvaret för att brukarna får en säker och trygg vård och omsorg.
Goda kunskaper i svenska språket krävs, både i tal och skrift. Likaså datorvana och erfarenhet av dokumentation då det ingår i arbetsuppgifterna. Om du blir aktuell för anställning erbjuds du introduktion.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande är B-körkort
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm.
Följ oss gärna på Facebook och Instagram
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.
Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas. Observera att kuvertet inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag, se länk via hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.