Rehabiliteringssamordnare

Arbetsbeskrivning

Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa och sjukgymnastik. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering, genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa i företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 enheter över hela landet, av dessa är sextiotalet egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Nordic, Small Cap.


Feelgood växer. Till vår region Mitt och enhet Norrköping söker vi därför en

Rehabiliteringskoordinator

Vår vision är Sveriges friskaste kunder. På vår enhet i Norrköping är vi idag ca 10 medarbetare som arbetar gentemot våra olika kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling, rehabilitering och sjukvård. Vi strävar efter att positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat ska känneteckna vår kultur och arbetsgemenskap.

Som case manager på Feelgood underlättar du arbetet med rehabilitering både för arbetsgivaren och den enskilde medarbetaren. En case manager arbetar systematiskt med ett processinriktat och målorienterat arbetssätt som innefattar både vägledning till chefer och stöd till medarbetare i rehabilitering till arbete. Case management handlar om att bygga nätverk av resurser runt individen samt att stärka individens motivation att hitta sina egna tillgångar. Rehabiliteringskoordinatorns främsta uppgift är att ge vägledning till arbetsgivaren i rehabiliteringsprocessen. 

Arbetsuppgifter:


• Ansvar för att samordna arbetslivsinriktad rehabilitering från början till slut.
• Stötta våra kunders chefer och medarbetare i rehabiliteringsärenden.
• Arbeta i nära samarbete med interna och externa aktörer såsom Feelgoods läkare, psykolog, vårdcentralsläkare, försäkringskassan, mm 
• Verka för en aktiv och framåtskridande rehabiliteringsprocess.

Vi söker dig som:


• Har eftergymnasial utbildning inom relevant område.
• Har erfarenhet av/är intresserad av arbetsinriktad rehabilitering, erfarenhet av chefsstöd och HR- frågor eller har arbetat på Försäkringskassan och/eller arbetsförmedlingen.
• God vana att arbeta med olika it - system.
• Har erfarenhet av kund- och affärsrelationer.

Tjänsten passar dig som tycker om att arbeta i grupp och har en god samarbetsförmåga. Som person har du ett stort engagemang för din uppgift och gillar att jobba självständigt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultfchef Maria Löw, maria.low@feelgood.se

Vi kommer att intervjua fortlöpande. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Feelgood Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 januari 2017

Besöksadress

Rådhusgatan 6
None

Postadress

Banérg. 28, Box 5254
Stockholm, 10246

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024