OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Ryd är en del av Region Östergötlands Primärvårdscentrum tillsammans med 33 andra regiondrivna vårdcentraler.
Vårdcentralen ligger i utkanten av Linköping med närhet till fina fritids-/strövområden. Stadsdelen består av en blandning av villor och lägenheter. Närheten till Linköpings universitet har gjort Ryd attraktivt att bo i som student vilket leder till att området präglas av en relativt ung befolkning. Vårdcentralen har idag cirka 9 600 listade patienter. Vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt och bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi möter patienter i alla åldrar med många olika symtom. På vårdcentralen finns läkarmottagning, specialist-sköterskemottagningar, sjuksköterskemottagning, barnhälsovård, psykosocial kompetens, fotvård och laboratorium. Vi ansvarar även för ett antal äldreboenden. Vi är cirka 30 medarbetare som trivs tillsammans i ett öppet arbetsklimat. Vårt mål är att vårdcentralen ska vara en attraktiv arbetsplats genom att främja en arbetsmiljö som ger balans mellan arbete och privatliv. Ryd är en välfungerande vårdcentral där medarbetarna trivs. Vårdcentralen kännetecknas av ett gott samarbetsklimat där vi hjälper och stöttar varandra, här har vi högt i tak och fikar och lunchar tillsammans. Vårdcentralen är i full gång med olika förbättringsarbeten som främjar patientnöjdhet och en god arbetsmiljö. Ekonomin är i balans.
Arbetsbeskrivning
Som rehabkoordinator hos oss arbetar du i ett nära samarbete med vårdcentralens övriga medarbetare. Ditt uppdrag är att arbeta samordnande för de patienter som är sjukskrivna och där vården behöver koordineras med övriga parter såsom arbetsgivare, försäkringskassan, arbets-förmedlingen eller kommunens socialtjänst. I din roll som rehabkoordinator är dina uppgifter att ge stöd och råd till enskilda patienter och göra kartläggningar/bedömningar av individens rehabiliteringsbehov. Du kommer att ansvara för och delta i SIP/vårdplaner och möten med arbetsgivare. I arbetsuppgifterna ingår att stötta läkare och tillsammans kunna göra tydliga rehabiliteringsplaner. En viktig del i uppdraget är att samordna och samverka såväl internt som externt, allt för att ge stöd till patienten och bidra till att förebygga och förkorta sjukskrivningar.
Vi har under de senaste åren skapat rutiner för sjukskrivningsprocessen utgående från patientens behov och teamets olika professioner.
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad fysioterapeut, socionom, arbetsterapeut, sjuksköterska eller har annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet inom primärvård och att du tidigare har arbetat med rehabiliteringsfrågor och vårdsamordning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i team och att du är bekant med vårt journalsystem Cosmic. Vidare behärskar svenska språket i tal och skrift, motsvarande C1-nivå.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en hög grad av personlig mognad. Du har god samarbetsförmåga men är också självständig i ditt sätt att arbeta. Du kan göra professionella bedömningar, påbörja och avsluta behandlingar och har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete. Du är kommunikativ i både tal och skrift och är en problemlösare både ensam och tillsammans med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Sök tjänsten https://regionostergotland.varbi.com/what:job/jobID:566547/
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.