Reitan Convenience Sweden AB söker ansvarig för leverantörsreskontra

Reitan Convenience Sweden AB söker ansvarig för leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

I ljusa och fina lokaler i Stadshagen hittar vi Reitan Convenience Sweden AB’s (RCS) huvudkontor. Här blir du som ansvarig för leverantörsreskontra en del av ett team med öppet klimat och högt i tak, där du arbetar både självständigt och i nära samarbeten med övriga kollegor på ekonomiavdelningen. RCS är franchisegivare för Pressbyrån, 7-Eleven och PBX, med sammanlagt 400 butiker som drivs av framgångsrika franchisetagare runt om i Sverige. Hos RCS arbetar du tillsammans med engagerande kollegor i en omhändertagande och tillåtande företagskultur. Låter det som något för dig? Läs vidare!

OM TJÄNSTEN
Hos RCS blir du en del av ett värderingsstyrt företag med en stark företagskultur och fokus på hållbarhet . Ett företag med stor trygghet och öppenhet för alla typer av människor vilket skapar ett gott diskussionsklimat. Här är det högt i tak, och du och dina kollegor kan dela med er av vad ni tycker och tänker. På kontoret i Stockholm arbetar cirka 100 personer och ekonomiteamet som du kommer att tillhöra består idag av 15 personer med olika ansvarsområden inom ekonomi. Som ansvarig för leveranstörsreskontra blir leverantörsreskontran din huvudsakliga arbetsuppgift och det område som du ansvarar för. Området driver du tillsammans med ett par andra kollegor som stöttar dig i arbetet med leverantörsreskontran och hur ni på bästa sätt effektiviserar, förvaltar och driver arbetet framåt.

Du erbjuds:


* Ett positivt och hjälpsamt gäng, i vilket du kan ha roligt samtidigt som ni arbetar tillsammans och stöttar varandra
* En arbetsplats där balans mellan arbete och privatliv värdesätts. Exempelvis genom kortare arbetsdagar sommartid, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och andra förmåner


ARBETSUPPGIFTER
- Ansvar för, och arbete med leverantörsreskontra
- Supporterar köpmännen vid frågor gällande felaktiga fakturor, kontering eller annat som rör leverantörsreskontran
- Kontering och kreditering av fakturor
- Kontaktperson mot leverantörer när fakturor saknas eller någonting gällande fakturorna har blivit fel
- Kontoavstämningar
- Stötta övriga kollegor på ekonomiavdelningen med diverse ekonomirelaterade arbetsuppgifter, vid behov
- Bidra till att utveckla, effektivisera och förenkla fakturahanteringen

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra
- Har erfarenhet av att arbeta i fakturahanteringssystem/ekonomisystem som exempelvis Cosmos, Unit4 ERP/Agresso eller annat liknande system
- Har mycket goda kunskaper i svenska då det är språket du kommer att arbeta på

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av att arbeta i Cosmos eller Unit4 ERP/Agresso
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi


Som person är du:


* Strukturerad
* Noggrann
* Ansvarstagande
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stadshagen, Stockholm
* Kontaktperson: Jessica Billquist, jessica.billquist@academicwork.se och Minna Loosaar, minna.loosaar@academicwork.se
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om rekryteringsprocessen:


* Telefonintervju med Academic Work
* Personlighets- och problemlösningstester (ca 40 + 12 minuter)
* Djupintervju med Academic Work
* Intervju med Reitan Convenience Sweden AB
* Referenstagning, bakgrundskontroll och beslut


INFORMATION OM FÖRETAGET
Reitan Convenience Sweden AB servar dagligen 350 000 kunder genom deras ca 400 butiker. Deras framgång bygger på stolta och framgångsrika franchisetagare för Pressbyrån och 7-Eleven. De strävar efter att ge kunderna en bättre dag. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska familjebolaget REITAN som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 18 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


14 oktober 2024

Haga Ekonomi söker erfaren redovisningskonsult

Haga Ekonomi söker erfaren redovisningskonsult

14 oktober 2024

Redovisningsansvarig till Husvärden

Redovisningsansvarig till Husvärden

14 oktober 2024

12 oktober 2024