Reklamation/Eftermarknad

Arbetsbeskrivning

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.




Är du den vi söker? Då kan vi erbjuda dig ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete i högt tempo.

Du blir en del i ett engagerat team. Du kommer tillsammans med dina kollegor jobba för att på bästa sätt driva ett lönsamt och serviceinriktat arbete mot butikens uppsatta mål.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av att ta emot reklamationer vid varuutlämningen, per telefon samt via e-post (reklamationsportal) och vara vårt ansikte utåt. Du ansvarar för att bemöta kunden på bästa sätt och lösa ärenden enligt Mios rutiner. Arbetet är i huvudsak administrativt och innebär fokus både på kundnöjdhet och lönsamhet. Rollen kan också innebära besiktningsbesök hos kunden, enklare reparationer och viss godshantering.

Kvalifikationer
Viktigt för oss är att du har en stor grad av kundorientering och servicekänsla och att du alltid jobbar med ambitionen att kunden ska återkomma till butiken. Du trivs med att arbeta med administrativa arbetsuppgifter och ha många kontakter både internt och externt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med eftermarknad.
Du är:

- Stresstålig och klarar av att jobba på i ett högt tempo
- En god förebild för övriga kollegor och bidrar till god stämning
- Flexibel och problemlösare
- Van att uttrycka dig väl i tal och skrift
- Kommunikativ och förtroendeingivande

Meriterande erfarenheter:

- Erfarenhet av lagerarbete inom butik och handel
- Truckkort A1-A4 
- Enklare reparationer
- Erfarenhet av affärssystem Movex/M3
- Arbetat med reklamationshantering

Det är en förutsättning att du kan jobba på helger och kvällar.
Krav är att du har B-körkort.  

 

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mio Karlstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024