Reklamations- och försäkringshandläggare

Arbetsbeskrivning

Reklamations- och försäkringshandläggare

DACHSER Sweden AB är i snabb utveckling och vi söker därför en person i vår reklamations- och försäkringsgrupp. Du arbetar för alla Dachsers kontor i Sverige med placering på vårt kontor i Göteborg.

Arbetsuppgifter

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
-Reklamationshantering gällande landtransporter - import/export/inrikes
-Teckna "Marine Cargo"/ Varuförsäkringar
-Ansvara för truckförsäkringar och administration av egendomsförsäkring och ansvarsförsäkring
-Centrala inköp av kontorsmateriel

Vem är du?

Som person är du driftig, självgående, lyhörd, kvalitetsmedveten, mycket strukturerad och noggrann. Du har lätt att uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Tyska är meriterande. Datavana.

Vi kräver branscherfarenhet inom transport och spedition. Du ska ha goda kunskaper om NSAB/CMR och reklamationshantering.

Vi erbjuder

En spännande och utmanande position i ett internationellt företag, i en miljö där förutsättningarna förändras snabbt och där du kommer att ha gott om möjligheter att utvecklas.

Är du Intresserad?

Ytterligare information lämnas av Lena Kroén 031-709 34 05 eller Gunnel Johansson 031-709 34 24.

Rekryteringsarbetet sker löpande, skicka därför in din ansökan så fort som möjligt. Sista ansökningsdag är 29 nov 2013. Ansök till henrik.fougelberg@dachser.com (skriv "Reklamation/Göteborg? som ärende).

Kontaktpersoner på detta företaget

Platschef Peter Hut
08 500 744 01
Speditionschef Nicolai Pedersen
08 500 744 00
Platschef Patrik Bellman
040388584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dachser Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 18 november 2013

Besöksadress

JA Gahms gata 6
Göteborg

Postadress

Box 9073
Göteborg, 40092

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024