OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Reklamations- och försäkringshandläggare
DACHSER Sweden AB är i snabb utveckling och vi söker därför en person i vår reklamations- och försäkringsgrupp. Du arbetar för alla Dachsers kontor i Sverige med placering på vårt kontor i Göteborg.
Arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
-Reklamationshantering gällande landtransporter - import/export/inrikes
-Teckna "Marine Cargo"/ Varuförsäkringar
-Ansvara för truckförsäkringar och administration av egendomsförsäkring och ansvarsförsäkring
-Centrala inköp av kontorsmateriel
Vem är du?
Som person är du driftig, självgående, lyhörd, kvalitetsmedveten, mycket strukturerad och noggrann. Du har lätt att uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Tyska är meriterande. Datavana.
Vi kräver branscherfarenhet inom transport och spedition. Du ska ha goda kunskaper om NSAB/CMR och reklamationshantering.
Vi erbjuder
En spännande och utmanande position i ett internationellt företag, i en miljö där förutsättningarna förändras snabbt och där du kommer att ha gott om möjligheter att utvecklas.
Är du Intresserad?
Ytterligare information lämnas av Lena Kroén 031-709 34 05 eller Gunnel Johansson 031-709 34 24.
Rekryteringsarbetet sker löpande, skicka därför in din ansökan så fort som möjligt. Sista ansökningsdag är 29 nov 2013. Ansök till henrik.fougelberg@dachser.com (skriv "Reklamation/Göteborg? som ärende).
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Peter Hut
08 500 744 01
Speditionschef Nicolai Pedersen
08 500 744 00
Platschef Patrik Bellman
040388584