OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en roll som kombinerar kundservice och försäkring? Är du en målmedveten person som är lösningsorienterad och med glädje tar dig an nya utmaningar? Om så är fallet kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i snabb utveckling och vi söker därför en reklamations- och försäkringshandläggare till vår försäkringsavdelning i Göteborg.
Jobbet
Du blir en del av vår försäkringsgrupp som ansvarar för reklamationer, försäkringsfrågor och skadeärenden gentemot kunder och leverantörer. I rollen handlägger du och hanterar reklamationer för godsskador inom vår export- och import verksamhet.
Du kommer att jobba i ett team där vi hjälps åt att effektivisera våra flöden och processer för att våra kunder såväl som våra kollegor skall få en så hög servicenivå som möjligt. Försäkringsavdelningen är en central funktion i Sverige och vi arbetar för DACHSER Swedens fyra kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Jönköping.
I jobbet ingår dessutom:
• Ansvar för kommunikationen med kunder och leverantörer likväl som övriga interna och externa intressenter på internationell nivå.
• Kontakt med våra underåkare.
• Regress emot skadevållare.
• Reglering av skada
• Kontakt med försäkringsbolag
• Varuförsäkra gods
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete inom branschen. Viktigast är att du har branscherfarenhet inom transport och spedition – erfarenhet från skadereglering är mycket meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha goda datakunskaper och kunna kommunicera obehindrat på svenska samt engelska i såväl tal som skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person tror vi att du är välstrukturerad, har god samarbetsförmåga, en stark känsla för service och känner en hög grad av ansvarstagande i din yrkesroll.
Då arbetsdagens uppgifter kan variera är det viktigt att du har en stresstålig natur och ser eventuella utmaningar som utvecklande istället för problematiska.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får ett spännande jobb i ett framgångsrikt internationellt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden där du får unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling.
Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla, oberoende av personlig bakgrund, att söka. Som medarbetare får du bra och flexibla anställningsvillkor inklusive pensionsavtal.
Lön efter kvalifikation.
Är du intresserad?
Ytterligare information lämnas av Lena Kroen, Team leader, lena.kroen@dachser.com. Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 18 oktober 2020.
Få mer information om DACHSER som arbetsplats på www.dachser.se eller se vår företagsfilm här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Peter Hut
08 500 744 01
Speditionschef Nicolai Pedersen
08 500 744 00
Platschef Patrik Bellman
040388584