OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du få möjligheten till att inta en ny roll som reklamationsadministratör på ett företag där gemenskap och god sammanhållning värderas högt? Nordic Bulkers söker nu sin nya kollega som vill lösa ärenden inom reklamation och andra administrativa uppgifter. I denna roll kommer du få stort inflytande och möjlighet till att sätta din egen prägel på arbetet.
OM TJÄNSTEN
På huvudkontoret i Göteborg arbetar idag ca 25 personer som nu väntar på sin framtida kollega som ska inta rollen som reklamationsadministratör. Du kommer arbeta i ett härligt team där alla har olika ansvarsområden på kontoret. I rollen som reklamationsadministratör kommer du att få ett stort eget ansvar och driva dialog med kunder och leverantörer. Din roll har stor betydelse för företaget då du är personen som tillhandahåller viktiga ärenden och säkerställer en god lösning inom reklamation och avvikelser på ett affärsmässigt sätt. Du kommer ha många kontaktytor internt och externt och rapporterar i slutändan alltid till kvalitetschefen.
Nordic Bulkers specialiserar sig på nationella och internationella transporter, lager, hantering och andra logistiktjänster för torra och flytande bulkprodukter. Med utgångspunkt från de nordiska länderna driver Nordic Bulkers ett antal speditionskontor och terminaler.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och anställning sker direkt hos Nordic Bulkers.
Du erbjuds
* Vara med i dialogen med kollegor, kunder och leverantörer med syfte att administrera ärenden där produktionen inte genomförts enligt avtalat
* En möjlighet att jobba i en spännande bransch där transporten och miljön blir en allt viktigare del i den värld vi lever i samt i vår vardag
* En arbetsplats där det är högt i tak, bra stämning och har gemensamma aktiviteter
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten kommer primärt innefatta arbetsuppgifter inom reklamation och avvikelser där exempel på arbetsuppgifter är:
* Administrera, utreda, korrigera och dokumentera reklamationer
* Administrera och hantera avvikelser
* Organisera dokumentation relaterat till reklamationer
* Ekonomisk uppföljning för reklamationsärenden där du rapporterar till kvalitetschef och affärsområdeschef
* Vara samordnare för inspektioner kopplade till reklamationer
* Kontakt med kunder, leverantörer och försäkringsbolag gällande reklamationshantering
* Hålla dig uppdaterad på befintliga interna och externa kund- och leverantörsavtal och omsätta dessa i praktiken
* Vara behjälplig vid övrigt administrativt arbete inom företaget
VI SÖKER DIG SOM
* Har goda kunskaper i Officepaketet
* Har god förmåga att kommunicera i tal och skrift
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
* Har god organisatorisk och administrativ förmåga
* Är duktig på att läsa avtal och text samt har ett öga för detaljer
* Gillar att vara navet mellan kunden och leverantören i kvalitetsrelaterade frågor
Det är meriterande om du har arbetat i en liknande roll med reklamationshantering inom logistik- och transportbranschen eller inom försäkringsbranschen.
De personliga kompetenser vi kommer att lägga extra vikt vid i denna rekrytering är:
* Affärsmässig
* Problemlösande
* Kommunikativ
* Orädd
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Göteborg, Gullbergs Strandgata 6
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nordic Bulkers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer på Nordic Bulkers hemsida Här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231