Reklamationsansvarig

Arbetsbeskrivning

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.




Brinner du för kundmötet lika mycket som vi gör? Tycker du att det är givande och roligt att göra andras dag lite bättre och att hjälpa dem att hitta de bästa lösningarna på sina behov? Kom och bli en av oss! Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö, med utrymme för initiativtagande och utveckling.

Med stor passion och kunskap erbjuder du tillsammans med dina kollegor våra kunder en inspirerande upplevelse och kundmöte i världsklass.  

Arbetsuppgifter:
Dina arbetsuppgifter består av att ta emot reklamationer i butik, per telefon samt via e-post. Du ansvarar för att bemöta kunden på bästa sätt och lösa ärendet enligt Mios rutiner. Arbetet är i huvudsak administrativt och innebär fokus både på kundnöjdhet och lönsamhet. Rollen innebär också besiktningsbesök hos kunden samt enklare reparationer.

I arbetet ingår även kontroll och mottagning av leveranser, lossar bilar, hanterar e-handel och varuutlämning till kund.

Kompetenser:
Du sätter alltid kundens upplevelse i första rummet och är mån om att bygga långsiktiga kundrelationer. Du är genuint nyfiken och vill utvecklas på arbetsplatsen. Du trivs med att arbeta i ett team men är också självgående och initiativtagande. Du är bra på att prioritera och har hög social förmåga. Med din positiva inställning och högt engagemang bidrar du till en trevlig atmosfär på arbetsplatsen.

Du är:

• Stresstålig och klarar av att jobba på i ett högt tempo
• En god förebild för övriga kollegor och bidrar till god stämning
• Flexibel och problemlösare
• Van att uttrycka dig väl i tal och skrift
• Kommunikativ och förtroendeingivande

Helg och kvällsarbete kan förekomma. B-körkort är ett krav.  

Vi tillämpar löpande urval, varpå tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.





 




Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mio Halmstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2024
  • Ansök senast: 10 oktober 2024

Liknande jobb


Kundmottagare/ Teknisk support

Kundmottagare/ Teknisk support

11 augusti 2024