OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HESTRA - ett handskföretag med lång historia.
HESTRA är ett av de ledande internationella handskmärkena inom skidåkning, friluftsliv och mode. Familjeföretaget HESTRA/Martin Magnusson Co grundades 1936 och drivs i dag av tredje och fjärde generationen Magnusson. Design och utveckling sker på huvudkontoret i Hestra och handskarna tillverkas i våra egna fabriker och vi köper själva in skinn, tyg, foder och andra material. Vi har därmed god kontroll över produktionskedjan och kan säkerställa hög kvalitet. Flera av företagets modeller görs också för hand av Europas mest erfarna handskmakare. Årligen tillverkar vi över 2 miljoner par handskar och vi har cirka 50 årsanställda i Sverige. Vi har dotterbolag i USA samt Tyskland och agenter, distributörer och återförsäljare i över 40 länder.
Vill du vara med på vår resa framåt och vara ansvarig för våra reklamationer där ditt kontaktnät kommer sträcka sig både internt och externt och där målet är att vi ska fortsätta leverera kvalitativa produkter? Då tycker vi du ska läsa vidare för det kan vara så att du är vår nya kollega i rollen som reklamationsansvarig!
Hur kommer dina arbetsdagar se ut?
Som reklamationsansvarig hos oss kommer du hantera kundreklamationer och returer där du tillsammans med dina kollegor har som uppgift att se till att vår produktion lever upp till marknadens krav på kvalitet. Dina arbetsdagar kommer därför inkluderas av löpande kontakt med såväl återförsäljare, agenter och slutkonsumenter där du sedan bland annat kommer följa upp och rapportera kvalitetsärenden i olika forum internt. Det innebär att du kommer vara med i tvärfunktionella grupper där ni gör analyser av kundreturer för att fastställa problem och grundorsaker.
Du kommer också vara delaktig i att driva åtgärder och förbättringar för att minimera uppkomst av reklamationer. Din uppgift blir också att driva och koordinera arbetet runt våran reparationsverksamhet gentemot konsumenter och internt. Vidare kommer du vara ansvarig för reklamationshantering i form av dokumentation i vårt WMS-system. Vi är måna om att utvecklas i både stort som smått och du kommer därför löpande jobba med att underhålla, utveckla och förbättra processer samt rutiner för en effektivare hantering av reklamationer och returer.
Din profil
Som du säkert har förstått så kommer tjänsten inkludera såväl interna som externa kontakter och för att du ska trivas och lyckas i denna roll är därför ett gott kundbemötande och en ömsesidig kommunikation med kollegor av yttersta vikt. I den dagliga kontakten med både återförsäljare, agenter och konsumenter agerar du snabbt och flexibelt där du också är lyhörd för deras önskemål. Vidare har du en analytisk förmåga och är trygg med att ta egna initiativ för att kunna ta beslut i olika ärenden. Du gillar tempo och puls och det är något som triggar dig till att vara produktiv och fokuserad i ditt arbete. Vi ser att du har en förmåga att navigera i olika affärs- och datorsystem på ett strukturerat sätt och du har tidigare erfarenhet av kundkontakt och gärna vana av att ha jobbat med konsumentfrågor. Du hanterar såväl svenska som engelska i både tal och skrift.
Vårt erbjudande till dig
Vi är ett familjärt och värderingsstyrt bolag som präglas av struktur, ordning och reda. Hos oss råder det ett prestigelöst förhållningssätt där vi är ytterst måna vår historia och våra värderingar. Vårt ledarskapet inom företaget skulle vi beskriva som informellt och organisationen är platt med korta beslutsvägar. Idag finns Hestra över hela världen, och även om vi numera har fyra egna fabriker och tillverkar handskar för både sport, mode och yrkesarbete har inget egentligen förändrats. Händer och handskar är fortfarande i fokus. Och vi är fortfarande kvar i Hestra. Läs gärna mer om oss på https://sv-se.hestragloves.com/
Placeringsort: Hestra
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
I denna rekrytering samarbetar HESTRA med OnePartnerGroup GGVV. Sista ansökningsdag är den 21 mars men vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Alexandra Pepin på telefonnummer 0370-510566 alt. alexandra.pepin@onepartnergroup.se.