Reklamationsansvarig till Strip Division

Arbetsbeskrivning

Strip Division inom Alleima utvecklar, tillverkar och säljer precisionsband på den globala marknaden inom bland annat konsument,-fordons och medicinsk industri. Vi är världsledande där vi verkar och strävar ständigt efter att hitta nya applikationer och segment där vi kan bidra till och lösa våra kunders utmaningar.
Vill du driva reklamationsärenden på plats i fabriken och förbättringsarbeten tillsammans med kollegor? Har du ett brinnande intresse för att förbättra kvaliteten på våra produkter? Har du kunden i fokus? Då är det dig vi söker!


Din roll
Som reklamationsansvarig kommer du att arbeta med att kontrollera och följa reklamationer i flödet för att stötta i beslut när materialet inte möter kundens förväntan. Du kommer även bidra i jobbet med förbättringar för att få till en bättre kvalitet i våra maskiner.


Som reklamationsansvarig jobbar du också med att:
Vara mottagare och sammanhållande för reklamationsärenden på plats i fabriken.
Jobba med kvalitetsrutiner tillsammans med operatörer och annan berörd personal i samband med reklamationer.
Analysera och förbättra metoder, verktyg och processer inom ramen för kvalitet i samband med reklamationer.
Utföra rotorsaktsanalyser tillsammans med berörd personal vid behov.
Vara länken mellan produktionen, sälj, produktspecialister och kvalitetsingenjörer vid reklamationer.
Tillsammans med operatörer söka, dokumentera och åtgärda orsaker till kundreklamationer.

Resor kan förekomma i tjänsten.


Din Profil
Vi söker dig som först och främst har intresse för att förstå orsaken och viljan att förbättra kvaliteten på våra produkter genom noggrannhet, uthållighet och ett problemlösande grundperspektiv. Du har med fördel vana från reklamationsarbete och förstår processen för hur arbetet fungerar och rör dig obehindrat i både kontors- och produktionslokaler.
För att passa in i rollen behöver vi dig som har lätt för att skapa och upprätthålla bestående relationer samt har goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift.
Vidare ser vi att du har en analytisk och noggrann. Med ett systematiskt arbetssätt i kombination med en nyfikenhet ser du och lär dig både detaljer samt skaffar dig förståelse för helheten.
Tjänsten förutsätter att du har, eller snabbt skaffar, god kännedom om IT-system som krävs för rollen – CANEA ONE, PIP, MES, MLS, Excel, Powerpoint, Word, Outlook och databaser. Eftersom Produktionsteknik är en supportfunktion till produktionen är det viktigt att du är serviceinriktad och har god förmåga att kommunicera med alla medarbetare och chefer, å andra sidan är du också självständig och vågar utmana organisationen.
Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.


Vad du kan förvänta dig av oss
Du får arbeta med varierande arbetsuppgifter för att skapa lösningar utifrån kundens behov vid reklamationer.
Vi ger möjlighet till utveckling både professionellt och personligt.
Vi ser medarbetarna som det viktigaste för oss och värdesätter dig som du är.



Vi bryr oss: Vi är stolta över det vi gör. Vi bryr oss om våra kunder, våra medarbetare, miljön, de samhällen där vi verkar och den framtid vi delar.
Vi levererar: Vi levererar på våra åtaganden, med ett lösningsorienterat tänkesätt gör vi det möjligt för våra kunder att vara deras allra bästa: effektivare, lönsammare och hållbarare
Vi utvecklas: Vi utvecklas ständigt. Tillsammans tar vi ledningen för att främja material, ambitioner, industrier, oss själva – och samhällen till det bättre.


Ytterligare information
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Cecilia Gill, rekryterande chef, 070-616 61 97, epost : cecilia.gill@alleima.com


För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Elin Olsson, ansvarig rekryterare, 076 720 16 99


Fackliga kontaktpersoner:
Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, +46 70 651 73 81
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, +46 70 314 24 43
Stefan Jonsson, Unionen, +46 70 396 03 00


Välkommen med din ansökan senast den 2024-04-02.


På Alleima är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete.
Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri.
Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! www.alleima.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alleima AB Sandviken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2024
  • Ansök senast: 2 april 2024

Postadress

Storgatan 2
Sandviken, 81181

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024