Reklamationsansvarig Ventilation

Reklamationsansvarig Ventilation

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av kundsupport, arbeta i team och drivs att säkerställa en hög kundnöjdhet? Trivs du med ordning och reda och vill hjälpa till med att lösa problem? Då kan tjänsten som Reklamationsansvarig vara rätt roll för dig!


Lindab
Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför samt distribuerar produkter och systemlösningar för byggbranschen inom bygg- och ventilationssektorn. Under 2022 omsatte Lindab 12 366 MSEK. Lindab har mer än 4 500 medarbetare i 20 länder i Europa. Huvudkontoret hittar du där företaget har sina rötter, i Grevie på Bjärehalvön i nordvästra Skåne.

Lindab Sverige är det svenska försäljningsbolaget och är ca 240 anställda fördelade över våra 31 proffsbutiker med lager. Huvudkontoret ligger utanför Ängelholm.


Ditt nya jobb
Du kommer i huvudsak att ansvara för reklamationshanteringen av våra ventilationsprodukter och systemlösningar.
Tillsammans med våra säljare och tekniska team kommer du att ansvara för kundupplevelsen i vår reklamationshantering.
Genom att ta emot och driva reklamationsärenden genom hela Lindabs värdekedja så kommer du också att arbeta nära våra fabriker, utvecklingsavdelningar och leverantörer.
Deltagande i projektgrupper som proaktivt arbetar med att förebygga reklamationer samt följa upp tidigare ärenden.
Tjänsten är ett vikariat tom september 2025 med god möjlighet till tillsvidareanställning inom företaget.
Placeringsort kan vara antingen Ängelholm eller Malmö.

Din profil
· Du har en stark kommunikationsförmåga och är strukturerad, engagerad och målinriktad.
· Du har en god social förmåga och känner dig bekväm både i kontorsmiljö och i sociala sammanhang.
· Du är handlingskraftig och bekväm med att ingå och utvecklas i ett team men också har förmåga att arbeta självständigt.
· Du är driven, pålitlig och ansvarsfull och finner motivation i utmaningar.
· Vi vill att du som söker har gymnasial utbildning och erfarenhet av kundsupport och liknande administrativt arbete i något affärssystem.
· Du har goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel och det är en merit om du har arbetat med affärssystemet Axapta.
· Vi ser gärna att du har produktkunskap inom ventilation, men det är inget krav.
· Du är flytande i det svenska språket och bekväm med engelska.
· Du vill vara en stolt representant för Lindab och våra högkvalitativa lösningar.


Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Karlsson, Kategorichef Ventilation, på telefon 0732-75 36 38

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 22 december. Du skickar in din ansökan via vår hemsida www.lindab.se/jobb. Vi arbetar med löpande urval.




Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teknisk chef Vidar Hammersland
0346-71 48 06 070-668 76 06
Regionchef Peter Eriksson
070-213 13 17
Försäljningschef Mikael Hugosson
070-374 22 71
Filialchef Leif Caesar
011-495 49 61
Personalchef Malin Jönsson
0431-850 59 0730-88 88 58
Filialchef Fredrik Brandt
070-190 12 51
Filialchef Fredrik Brandt
070-1901251
Tekniskchef Vidar Hammersland
0346-71 48 06
Oscar Selling
060-658 67 34
Filialchef Jonas Letterlöv
042-402 22 12

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindab Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2023
  • Ansök senast: 22 december 2023

Besöksadress

Järnvägsgatan 41
Grevie

Postadress

Grevie
Båstad, 26982

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024