Reklamationsansvarig/Teknisk support till Professional Parts Sweden

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Professional Parts Sweden utgör en kvalitativ leverantör av reservdelar för svenska bilar och är en stark spelare på den fria fordonseftermarknaden. Vi är en grossist för egna producerade artiklar såväl som färdigt sortiment och våra kunder återfinns i nästan hela världen.

Dina arbetsuppgifter
Hos Professional Parts finner du det lilla, familjära företaget men med resurser och kraft i en stark finansiell ägare. Sedan starten har vi försett den globala marknaden med kvalitativa eftermarkandsprodukter med fokus på våra hemmamärken Saab och Volvo. Vi har vårt kontor i Norsborg, där du även finner vårt lager och på så sätt har vi alla supportfunktioner nära till hands i vår dagliga verksamhet.

Vi har växt mycket de senaste åren och har kontinuerligt jobbat med vår service och våra processer för att uppfylla våra kunders höga förväntningar. Som ett led i detta kvalitativa arbete lägger vi ett extra krut på vår retur- och reklamationshantering, där vi tillsätter en ny tjänst.

I rollen som reklamationsansvarig har du det yttersta ansvaret för hanteringen av våra returnerade och reklamerade produkter. Tjänsten kombinerar administrativt arbete med praktiskt arbete där du bland annat administrerar, verifierar, kontrollerar och bedömer inkommande returer och reklamationer. Till din hjälp har du vårt interna affärsstödssystem. Vidare arbetar du med att vidareutveckla och uppdatera våra system samt uppföljning mot kund och leverantör.


Din profil
För att matcha profilen har du ett par års erfarenhet av fordonsbranschen och eftermarknadssidan, vilket gör att du har goda kunskaper om reservdelar. Vidare har du god administrativ och strukturell förmåga och behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.

Som person är du nyfiken, tekniskt intresserad och villig att lära. Du är också en operativ person som vågar ta initiativ och som trivs i ett entreprenöriell miljö där allt är möjligt. Är du dessutom en social och pigg person så kommer du att passa mycket bra in i vårt glada gäng.

Vårt företags framgång beror på högkvalitativa produkter men också på våra medarbetares insats, där både högt engagemang och entreprenörsanda visas. Som anställd hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team där ni stöttar varandras avdelningar och jobbar för gemensamma mål.

I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryteringskonsult Lina Larsson, tel. 08-409 144 42. Intervjuer kommer att ske löpnade så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Autorekrytering AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 11 september 2018

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024