OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelning Kundservice har uppdraget att ge kundservice till koncernen Göteborg Energis kunder.
MKS ansvarar för fakturering, underhåll av kund- och anläggningsregister och utredning av kundärenden gällande el, fjärrvärme, gas, energitjänster och IT.Vi har också i vår roll som backoffice många kundkontakter.
Vi söker en
REKLAMATIONSHANDLÄGGARE
som har till uppgift att handha koncernens kundreklamationer som inte är direkt knutna till betalning / faktura / mätproblem.
I ditt arbete kommer du att
* Handlägga kundreklamationer i enlighet med interna riktlinjer, gällande lagstiftning och kundintressen.
* Träffa överenskommelser med kund om ersättning vid skador, där kund reklamerar fel och kvalitetsbrister från GE.
* Rapportera till berörda om reklamationer som kvalitetsmått på verksamheten
* Handha löpande kontakter med jurister, försäkringsbolag och konsulter
Kvalifikationer:
Vi vill att du har 3-årigt gymnasium samt relevant eftergymnasial utbildning inom juridik.
Erfarenhet / Särskild kompetens:
* Cirka 3-4 års relevant yrkeserfarenhet
* Juridisk tillämpning konsumenträtt, skaderätt och fastighetsrätt
* Mycket stor kommunikativ förmåga
* Kunna arbeta självständigt eftersom arbetet har relativt stor handlingsfrihet inom fastställda policys och riktlinjer.
Personliga egenskaper:
Arbetet kräver att du har
* Smidighet vid kundkontakter
* Hög personlig integritet
* God förmåga att kunna uttrycka sig väl i både tal och skrift
* Samarbets- och initiativförmåga
* Noggrannhet och etik
Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos personalen.Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Alexandersson
karin.alexandersson@poolia.se