Reklamationshandläggare

Reklamationshandläggare

Arbetsbeskrivning

KORT OM HILDING ANDERS SWEDEN AB
Hilding Anders har sina rötter i Bjärnum i norra Skåne där verksamheten började i slutet på 30-talet. Företaget har sedan fortsatt att expandera och bredda sin produktportfölj och är idag den ledande sängtillverkaren i Sverige. I Rydaholm tillverkas sängar under varumärkena Hilding, Ekens och Carpe Diem samt en stor andel Private Label. Hilding Anders Sweden är en del av Hilding Anders International med en omsättning på ca 10 Miljarder SEK och 10 000 anställda. Hilding Anders i Rydaholm sysselsätter 150 medarbetare.
En av våra medarbetare inom teamet Teknisk support, som arbetat med handläggning av reklamationer samt support av tekniska frågor till kunder, går nu vidare mot nya utmaningar inom företaget. Vi söker dig som brinner för kundkontakt och är serviceinriktad för att säkerställa nöjda kunder.


OM TJÄNSTEN
Du kommer ingå i ett team bestående av två personer som tillsammans arbetar för att säkerställa nöjda kunder genom ett positivt och ansvarsfullt bemötande. I rollen ingår mycket kundkontakt där du ansvarar för att finna bästa lösningarna för kunden genom en god dialog kring reklamationen och tekniska frågor samt eventuella lösningar för kunden.
Övergripande ansvarsområden för tjänsten är att ta emot och hantera kundreklamationer via telefon eller e-mail samt dokumentera dem i vårt reklamationssystem. Kundreklamationerna kan vara relaterade till både produkten och/eller transporten. Då du arbetar med ärenden via telefon och e-mail är det viktigt att du känner dig bekväm vid den typ av kundkontakt. Teknisk support innebär att supportera kunder i tekniska frågor relaterade till våra produkter.
Du kommer även ha kontinuerlig kontakt med interna avdelningar beroende på de kundreklamationer som hanteras. Du är en viktig del i att återkoppla avvikelser som behöver åtgärdas internt samt sammanställa marknadsinformation och ge input till förbättringsaktiviteter.
Tjänsten innefattar även att underhålla, utveckla och förbättra processer och rutiner för en effektivare hantering av kundreklamationer.
Som reklamationshandläggare är du en viktig del i vår kundservice där du blir en betydelsefull pusselbit för att Hilding Anders ska kunna skapa ännu fler nöjda kunder.


DIN BAKGRUND & KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av reklamationshandläggning via telefon och e-mail, det är därmed viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig skriftligt och muntligt. För att du ska trivas i denna roll behöver du vara lyhörd för kundens önskemål och ha en god analytisk förmåga. Du trivs med att arbeta självständig och är trygg med att ta egna initiativ för att kunna ta beslut i olika kundärenden.
Du är serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt som präglas av ett helhetsperspektiv och är lösningsorienterad med både kunden och Hilding Anders i fokus. Du har förmåga att navigera dig i olika datorsystem. Lyhördhet och förmåga att hantera tuffare samtal värdesätts.


DIN ANSÖKAN
Vi ser fram emot din ansökan (CV + personligt brev) så snart som möjligt eftersom vi arbetar med löpande urval.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hilding Anders Sweden Rydaholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2021
  • Ansök senast: 28 maj 2021

Postadress

Alvestavägen 77
Rydaholm, 33176

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024