OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Despec är Nordens ledande distributör av IT- tillbehör och kontorsvaror. Med kontor i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island erbjuder vi skräddarsydda lösningar för att optimera våra kunders försäljning av IT-tillbehör, skrivare, ergonomi och kontorsvaror. Vi är ett mycket aktivt företag som kontinuerligt utvecklar vårt erbjudande. Kunden är ständigt i fokus och vår produktkunskap utvecklas i takt med marknaden.
Våra värdeord: Engagerad Dynamisk Kunnig Pålitlig - vill vi gärna ska genomsyra hela vår verksamhet. Det absolut viktigaste vi har på Despec är våra medarbetare! Varje enskild individ är med och bidrar till vår verksamhet – inte bara med sin kompetens och erfarenhet, utan också med sin personlighet.
Att tillhöra Despec är krävande, spännande och mycket utvecklande. Vi söker nu dig som kan förstärka vårt lager i Jordbro under tiden som vår After Sales Specialist är ledig. Tjänsten är temporär och kommer prel att vara from juni 2021 – aug 2022.
Som After Sales Specialist kommer du bl. a. att
Ta hand om reklamationer när det gäller både till kunder och leverantörer. Det är ett detektivarbete där det ofta är saker som inte stämmer och som ska lösas. Arbetet är mycket varierande och ställer krav på att du som person är både självgående och ansvarsfull.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter
· Svara på mail som handlar om reklamationsärenden; ex överleveranser, underleveranser, felaktiga leveranser och defekta artiklar.
· Undersöka och hantera lagersaldofel.
· Kreditera/fakturera kund för felaktigheter.
· Ta emot och hantera paket som kommer i retur från kund.
· Hjälpa vår säljavdelning med omfaktureringar vid felaktiga priser och ordrar lagda på fel kundnummer. Och när de registrerat fel artiklar på någon order.
· Återkoppla till Lagerchefen om antal plockfel.
· Inventera och hantera RMA lagret.
Vi söker dig som:
· Helst tidigare arbetat med reklamationsärenden eller på en kundsupport.
· Behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.
· Har lätt för att uttrycka sig i tal och skrift.
· Är ansvarsfull, självgående, ambitiös, flexibel och noggrann.
· Tycker om mycket eget ansvar.
· Är hjälpsam och har förståelse för vad de andra gör.
· Har social kompetens.
· Har ”fingertoppkänsla”.
· Är stresstålig.
· Är lyhörd och fokuserad.
· Tycker om att arbeta i grupp och vara en bra lagspelare.
Vi ser gärna att du:
· Tidigare har jobbat i branscher med IT-tillbehör, skrivare, ergonomi och kontorsvaror.
· Har erfarenhet av administrativt arbete.
· Har erfarenhet från lagerarbete.
· Har truckkort.
· Har erfarenhet av Office programmen, Consignor, Dynamix AX och/eller Apport.
Vi erbjuder:
· God vägledning i en spännande bransch.
· Trevliga arbetskamrater.
· En mycket positiv arbetsplats.
Företaget har kollektivavtal med Handels.