OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som reklamationshandläggare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.
Reklamationshandläggare Logistik
Arbetsuppgifter
Vår logistikverksamhet har en omsättning på cirka 2 miljarder kronor. Vi är cirka 65 anställda och finns i Nässjö, Sannahed, och Kumla. Vårt uppdrag är att säkra försörjningen av järnvägskomponenter. Vi levererar till planerade anläggningsprojekt och pågående underhållsarbete inom järnvägen. Vi anskaffar material från cirka 200 leverantörer. Våra kunder är Trafikverket samt entreprenörer som är verksamma i branschen.
Denna tjänst finns på enheten order/leverans där vi ansvarar för orderkoordinering, leveranssamordning och reklamationshantering. I rollen som reklamationshandläggare samlar du information, bedömer och driver aktivt inkomna reklamationer. Detta gör du i samråd med andra kollegor på Trafikverket samt med många externa kontakter i våra olika projekt. Arbetet berör både direkt avhjälpande och proaktivt arbete så att fel kan avhjälpas och i förlängningen undvikas.
Tjänsten är placerad på vårt kontor Nässjö.
Övrig information
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Intervjuer är planerade att genomföras via skype den 10/11 och 12/11.
Kvalifikationer
Vem är du?
För att lyckas i rollen har du en har god analytisk förmåga och har lätt för att se sammanhang. Du är en initiativtagare som självständigt och med hjälp av ditt strukturerade arbetssätt ser vad som behöver göras och agerar därefter. Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför Trafikverket varför det är viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer och i din kommunikation är tydlig och anpassar dig till omgivningens behov och förutsättningar.
Vi söker dig som
har eftergymnasial utbildning inom logistik, teknik eller ekonomi alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
har flerårig i närtid aktuell arbetslivserfarenhet av reklamationshantering alternativt andra relevanta administrativa arbetsuppgifter inom logistikverksamhet eller från industrin.
är van användare av affärssystem och excel
har körkort för personbil
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har kunskaper i engelska i tal och skrift
Ansökan
Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
På Inköp och logistik har du möjlighet att påverka effektiviteten, innovationen och produktiviteten i Sveriges transportsystem. Du är en del av den största beställaren i branschen, med en årlig uppdragsvolym på närmare 60 miljarder kronor. Tillsammans med dina kollegor driver du värdeskapande förändringar och bidrar till nya smarta lösningar för såväl medborgare som företag.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089