Reklamationshanterare

Arbetsbeskrivning

Systemair är ett ledande ventilationsföretag verksamma i 49 länder i Europa, Nord- och Sydamerika, Mellanöstern, Asien och Sydafrika. Bolaget omsätter cirka 6 miljarder kronor och har för närvarande cirka 5 000 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 13 procent.

Systemair erbjuder en plats i ett företag som ser tillväxt som ett naturligt inslag i vardagen. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete med goda karriärmöjligheter. Vi ser lojalitet och god samarbetsvilja som självklart när det gäller att lyckas, både som enskild individ och som företag. Vidare så kommer du att ha ett fritt och ansvarsfullt arbete där du är med och påverkar din egen och företagets fortsatta utveckling.

Arbetsbeskrivning
Vid Systemair är Supportcenter en viktig funktion som främjar en god relation till våra kunder. I rollen som Reklamationshanterare på Supportcenter ingår mottagande av reklamationsärenden via telefon alternativt per mejl från kund, säljare eller systerbolag. Det ingår att kreditera godkända reklamationer och att testa samt kontrollera returnerade/ reklamerade produkter. Arbetsuppgifterna omfattar också kontakt med kund vid frågor, tveksamheter eller icke godkända returer eller reklamationer.

Din profil
Som person är du intresserad av teknik och är van att arbeta självständigt. Du gillar att ta egna beslut. Du är serviceinriktad och kan lyssna till kundens behov. Ditt arbete präglas av struktur och noggrannhet. Du tycker att det är roligt att hjälpa kunder och lösa problem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av M3, CRM och kunskap om funktionalitet och konstruktion av de produkter Systemair säljer för att kunna genomföra tester utifrån de rapporter vi får från kund. God datorvana och kunskaper i Office-paketet är meriterande. Grundläggande kunskap i el-lära och ritningsläsning är krav likväl som goda kunskaper i svenska och engelska.

Övrig information


• Placering är vid vårt Supportcenter i Skinnskatteberg.
• Sista ansökningsdag är 2017-04-17
• Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, eventuell prövotid kan tillämpas.
• Du är välkommen med din ansökan snarast då vi gör ett löpande urval.

Kontaktpersoner
Rose-Marie Näslund
Avdelningschef Supportcenter
0222-440 27

Linnea Berg
HR-generalist
0222-443 80


Skinnskattebergs kommun är belägen i nordvästra Västmanland som hör till idylliska Bergslagen. Med cirka 4400 invånare är Skinnskatteberg en gemytlig ort som präglas av närhet. En närhet till allt mellan friluftsliv och natur, men även till större städer. Med cirka 40 minuters tågresa från Örebro ger exempelvis ett arbete i Skinnskatteberg goda möjligheter till att dagspendla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Robert Sihvonen
0222-44305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Systemair AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 24 mars 2017

Besöksadress

Industrivägen 3
None

Postadress

None
SKINNSKATTEBE, 73930

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024