OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din roll
Du kommer vara en viktig del inom avdelning inköpskvalitet avseende hantering av och administration kring avvikelser och reklamationer som uppkommer i vår produktion samt upptäcks vid ankomstkontroll. Du kommer vara en viktig länk mellan inköpsavdelningen och produktionen när det gäller att administrera material som ska returneras till leverantörer, för att detta ska ske på ett så strukturerat och effektivt sätt som möjligt. I detta ligger också att samarbeta med övriga kvalitetsfunktioner inom produktion och inköpskvalitet.
Några exempel på arbetsuppgifter:
*
Säkerställa att felaktigt material ställs i ett avgränsat karantänområde på förråd och blir tydligt uppmärkt avseende status samt att materialet uppdateras systemmässigt.
*
Hantera administrationen av material som ska returneras till leverantör.
*
I samråd med SQM/ Produktionskvalitet bistå vid störningar i produktion och närvara vid frånvaro av SQM.
*
Självständigt hantera vissa enklare felärenden.
Beroende på din profil och erfarenhet kan ovan nämnda arbetsuppgifter komma att förändras/anpassas utifrån behov i organisationen.
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Din profil
Vi söker dig som har en kvalitetsutbildning, exempelvis inom 8D eller PDCA, eller liknande kunskap och kompetens från arbetslivet. Vi ser även att du har en allmän och bred teknisk kompetens för att lyckas i rollen. Det är meriterande om du har arbetat i liknande roll innan men inget krav.
Då rollen innefattar mycket kontakt med interna såväl som externa aktörer krävs en god kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska. En förutsättning för att du ska trivas i rollen är att du är bekväm och uppskattar att arbeta både självständigt och i grupp, då både enskilt arbete och arbete i olika gruppkonstellationer förekommer. Vi söker dig som har en god analytisk förmåga samt är lösningsorienterad och strukturerad i ditt arbetssätt då dessa delar ingår i rollen.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vad du blir en del av
Inköpskvalitet är en avdelning inom inköpsorganisationen på Saab Dynamics. Avdelningen är ortsövergripande med sektioner i Linköping och Karlskoga. Vi är för närvarande över 30 medarbetare men växer kontinuerligt. Arbetet sker tillsammans med inköpare i varugrupper: Mekanik, Icke-metalliska komponenter, Framdrivning & verkan, System samt Elektronik.
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här
På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här
Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.