Reklamationshanterare Eftermarknad

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Vid Systemair är Supportcenter en viktig funktion som främjar en god relation till våra kunder. I rollen som Reklamationshanterare på Service-Eftermarknad tar du emot reklamationsärenden via telefon alternativt per mejl från kund, säljare eller systerbolag. Det ingår även att kreditera godkända reklamationer samt att testa och kontrollera returnerade/ reklamerade produkter. Arbetsuppgifterna omfattar också kontakt med kund vid frågor, tveksamheter eller icke godkända returer eller reklamationer samt att driva kvalitetsförbättringar på Systemairs produkter. Serviceärenden, splitmontage eller andra direkta möten ute hos kund förekommer.

Din profil

Som person är du intresserad av teknik och van vid att arbeta självständigt. Du gillar att ta egna beslut. Du är serviceinriktad och kan lyssna till kundens behov. Ditt arbete präglas av struktur och noggrannhet. Du tycker att det är roligt att hjälpa kunder och lösa problem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av M3, CRM och kunskap om funktionalitet och konstruktion av de produkter Systemair säljer för att kunna genomföra tester utifrån de rapporter vi får från kund. Tidigare erfarenhet av ventilationsteknik, styrsystem eller arbete med kvalitets- och reklamationsfrågor inom tillverkande industri är meriterande. Du har god datorvana och kunskaper i Office-paketet. Grundläggande kunskap i el-lära och ritningsläsning är krav likväl som goda kunskaper i svenska och engelska. Körkort B är ett krav.

Övrig information

Placering är vid vårt Supportcenter i Skinnskatteberg.
Sista ansökningsdag är 2020-10-23 men Du är välkommen med din ansökan snarast då vi gör ett löpande urval.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, eventuell prövotid kan tillämpas.

Kontaktpersoner

Åke Henningsson (vid frågor om tjänsten)
Service-Eftermarknadschef
0222-441 43

Caroline Jervinge (vid frågor om rekryteringsprocessen)
HR Chef
0222-440 86

 


Systemair är ett ledande ventilationsföretag verksamt i 50 länder i Europa, Nord- och Sydamerika, Mellanöstern, Asien och Sydafrika. Bolaget omsätter cirka 8,3 miljarder kronor och har för närvarande cirka 6 200 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent.

Systemair erbjuder en plats i ett företag som ser tillväxt som ett naturligt inslag i vardagen. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete med goda karriärmöjligheter. Vi ser lojalitet och god samarbetsvilja som självklart när det gäller att lyckas, både som enskild individ och som företag. Vidare så kommer du att ha ett fritt och ansvarsfullt arbete där du är med och påverkar din egen och företagets fortsatta utveckling.

Systemair har tagit ställning till rekryteringskanaler och tackar nej till annonsförsäljning och rekryteringstjänster.

Skinnskattebergs kommun är belägen i nordvästra Västmanland som hör till idylliska Bergslagen. Med cirka 4400 invånare är Skinnskatteberg en gemytlig ort som präglas av närhet. En närhet till allt mellan friluftsliv och natur, men även till större städer. Med cirka 40 minuters tågresa från Örebro ger exempelvis ett arbete i Skinnskatteberg goda möjligheter till att dagspendla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Robert Sihvonen
0222-44305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Systemair AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2020
  • Ansök senast: 23 oktober 2020

Besöksadress

Industrivägen 3
None

Postadress

None
SKINNSKATTEBE, 73930

Liknande jobb


Kundservicemedarbetare - Gotlands Energi

Kundservicemedarbetare - Gotlands Energi

7 november 2024

4 november 2024

9 oktober 2024