OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vår kund växer och söker dig som vill vara en del av Procurators reklamationsteam. Trivs du med problemlösning, administration och kundservice? Här blir du en del av kundserviceteamet där du och din närmaste kollega specialiserar er på att hantera inkommande reklamationsärenden i affärssystemet SAP samt via telefon och mail. Du har daglig kontakt med kunder, interna kollegor och leverantörer.
Tjänsten är en direktrekrytering på tillsvidare direkt hos Procurator på heltid. Samtliga delar i rekryteringsprocessen sker hos KFX HR-partner.
Om företaget
Procurator är i en tillväxtfas och arbetar som en helhetsdistributör inom Facility, Safety & Foodservice och förser kunder runtom i Sverige med kläder, personlig skyddsutrustning, städprodukter, hygienartiklar och restaurangartiklar, genom ett brett sortiment från utvalda varumärken. Företaget skapar innovativa lösningar genom kunskap och utbildning för kunder inom industri, bygg och transport, livsmedel, serviceföretag och offentlig sektor.
Kundserviceteamet i Göteborg består av 12 kollegor som arbetar i nära samarbete för att nå bästa resultat. Hos Procurator är det högt i tak och du erbjuds stora möjligheter att ta ansvar, utvecklas och visa vad du går för!
Arbetsuppgifter
I tjänsten som reklamationshanterare blir du en del av ett härligt team där kundnöjdhet står högst upp på prioriteringslistan! Du hanterar inkommande reklamationsärenden via telefon, mail, chatt och ser till att lösa kundens problem eller frågor. Arbetet sker i flertalet datorsystem och innebär en kombination av kundservice och administration. Ditt huvudsakliga arbete består av att ta emot reklamationer, sammanställa uppgifter gällande reklamationen, utreda ärendet med lager/kollegorna på kundsupport eller transportörer. Slutligen fattar du beslut och är noggrann med att återkomma till kund med din lösning.
Genom högt engagemang och god service är du med och bidrar till Procurators förbättringsarbete för att företaget ständigt ska utvecklas och bli bättre.
På Procurator erbjuds samtligt anställda kontinuerlig utbildning och utveckling.
Kvalifikationer
Vi tror att du, precis som Procurator, sätter hög prestige i att göra allt som går för att göra kunden nöjd. Det ska vara enkelt för kunden. För att trivas i rollen tror vi att du har stort engagemang för kunden och ett driv att alltid leverera hög service. Kanske har du arbetat med kundsupport tidigare och vill fortsätta utvecklas i en roll hos Procurator? För att trivas i rollen bör du trivas med att dagligen arbeta med problemlösning och utredning.
Du trivs i en roll där du får ta stort ansvar, arbeta effektivt och du tycker om att arbeta i system och ser alltid till att hitta lösningar på problem.
Krav
• Goda datorkunskaper
• Svenska flytande i tal och skrift
• Teoretisk gymnasieutbildning
Meriterande
• Tidigare erfarenhet av kundservice, gärna kundsupport via telefon och e-post
• Tidigare erfarenhet/kunskap inom skyddskläder & PPE är meriterande
• Kunskap i Affärssystemet SAP
Övrigt
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Anställning: Tillsvidareanställning på heltid hos Procurator
Arbetstid: Måndag-Fredag 07.30-16
Är det dig vi söker? Skicka då in din ansökan redan idag!
Urval sker löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Du kan komma att få genomföra olika personlighets- och kunskapstester i denna rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar
Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann
Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt
Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00