OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.
Reklamationshanterare till Production Quality Underground division Epiroc
Nu söker vi en Reklamationshanterare/ Supplier Quality Assurance till avdelningen Production Quality Underground Divison. Den här rollen passar dig som gillar att jobba med kvalitet och förbättringar inom produktion. Så är du en lösningsorienterad person som gillar att vara en del av flera olika processer där den ena dagen inte är den andra lik? Då kan det här vara en tjänst för dig!
Join our team
I rollen som Reklamationshanterare blir du en del av ett team som jobbar hårt för att montaget i produktionen ska löpa på så bra som möjligt. En av de viktigaste faktorerna för en väl fungerande produktionsprocess är resultatet av reklamationshanterarens arbete. Här skapar vi bästa möjliga förutsättningar genom kvalitetssäkring, vilket är en mycket viktig del i processen för både materialhemtagning och montage. I teamet har vi mycket kontakt med både kunder och leverantörer för att säkerställa att våra processer flyter på, vilket är en mycket rolig del i jobbet.
Ditt uppdrag
Som Reklamationshanterare blir du del av reklamationshanteringsteamet på 5 personer som jobbar på avdelningen Production Quality inom Underground division (URE) Örebro.
Det här är en bred roll där du ena stunden jobbar med artiklar i systemet för att nästa stund besöka dina kollegor i monteringen. Du jobbar alltså både med uppdrag och avvikelser och de kommer in genom olika typer av ärendehanteringssystem.
I monteringen kan det uppstå avvikelser vilket du i rollen som reklamationshanterare måste hantera genom att ansvara för att nödvändiga aktiviteter utförs så att produkten når önskad kvalitet. En möjlig avvikelse kan vara att säkerställa justering, ordna med ersättningsorder, boka ut ny artikel eller att, i samråd med, teknik besluta om avvikelsen kan accepteras i begränsad omfattning.
Du jobbar också med hantering av avvikelser från leverantörer där du kommer ha ett nästa samarbete med leverantörsutvecklarna för att säkerställa att olika problem elimineras. Du kommer ha en hel del internationella leverantörskontakter och det förekommer även några resor i tjänsten för att öka förståelsen och få ett bra samarbete med leverantörerna.
Din profil
Vi söker dig som har någon form av teknisk gymnasieutbildning och som har kunskaper inom montering och/eller logistik. Du har goda systemkunskaper och har sedan tidigare jobbat i olika affärssystem och i Office-programmet.
I rollen kommer du kommunicera på både engelska och svenska så du behöver därför ha goda kunskaper i båda språken i tal och skrift. Meriterande om du har kunskaper i språken Polska, Tjeckiska eller slovakiska.
Meriterande för rollen är om du har en grundläggande mätteknisk kompetens och kan läsa ritningar. Det är också ett stort plus om du har jobbat inom en produktionsprocess eller/ och har truckkort.
För att trivas i den här rollen ser vi att du har ett eget driv, har lätt för att skapa kontakt med andra människor och gillar att ha ett stort kontaktnät (både internt och externt). Det är också viktigt att du är en flexibel och stresstålig person som har ett gott ordningssinne och som gillar att samarbeta med andra. Du gillar utmaningar och tar dig an uppgifter där du hittar lösningar som passar bäst för alla parter. Du utmanas och är öppen för nya metoder, vågar och vill tänka nytt.